Opis
Książka napisana przez pracowników Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w szczególny sposób porusza probelmatykę jakości w ochronie zdrowia, zarówno z punktu widzenia teorii, jak i praktyki. Ponieważ Autorami książki są zarówno lekarze praktycy, jak i specjaliści z zakresu organizacji i zarządzania, legitymujący się dużym dorobkiem naukowym w tej dziedzinie wiedzy, niniejsza publikacja oprócz podstawowej teorii z zakresu zarządzania jakością w opiece zdrowotnej porusza również aspekty medycyny praktycznej, co czyni ją wartą polecenia.
Praca ta skierowana jest nie tylko do studentów kierunków medycznych, którzy zgłębiają wiedzę na temat jakości w opiece zdrowotnej, ale również do pracowników służby zdrowia, kadry zarządzającej oraz wszystkich innych osób, dla których jakość świadczeń medycznych, bezpieczeństwo i satysfakcja pacjentów mają szczególne znaczenie.
W książce skoncentrowano się przede wszystkim na zaprezentowaniu podstawowych zagadnień dotyczących doskonalenia jakości w opiece zdrowotnej przedstawionych z perspektywy klienta zewnętrznego, świadczeniodawcy, jak i płatnika.
Spis treści
1) Pojęcie i rola jakości w funkcjonowaniu organizacji
2) Charakterystyka usług zdrowotnych
3) Rola procesów w zarządzaniu jakością usług zdrowotnych
4) Proces porozumiewania się jako podstawa uwarunkowań relacji lekarz-pacjent
5) Rola standardów w medycynie
6) Procedury medyczne
7) Wybrane aspekty prawne