
ROZUMIENIE PYTAŃ ĆWICZENIA KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH
- Wydawca: WiR
- Rok wydania: 2016
- Wydanie: I
- Ilość stron: 48
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-89807-28-1
29,70 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Prezentowane materiały pomagają w ćwiczeniach ukierunkowanych na rozwijanie następujących umiejętności:
- formułowanie zdań poprawnych gramatycznie - o zachowanym prawidłowym szyku i fleksji, szczególnie w odniesieniu do rzeczowników,
- inicjowanie wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, będących etapem wstępnym do opanowania umiejętności samodzielnego opowiadania;
- różnicowanie oraz właściwe stosowanie zaimków osobowych (on, ona) i wskazujących (ten, ta);
- rozumienie pytań dotyczących osób, czynności oraz zaczynających się od: czym? na czym? w czym?;
- pojmowanie i samodzielne prawidłowe stosowanie partykuł: tak, nie.
Co więcej, zachęcają do poszerzania zakresu słownictwa czynnego.
Zestaw zawiera 44 karty pracy z prostymi ilustracjami prezentującymi czynności oraz etykiety do pocięcia, gdzie na awersie etykiety mieści się symbol, a na rewersie wyraz.
Całość została podzielona na dwie części. W pierwszej znajdują się zestawiania obrazków oraz zdań do nich, które ściśle ze sobą korelują i są właściwym opisem obrazka. Tutaj zadaniem podopiecznego jest udzielenie odpowiedzi na konkretne pytanie. Ramki paska zdaniowego pod obrazkiem, które ćwiczący może kolejno wskazywać w trakcie odpowiadania, sugerują ile słów ma zawierać a tym samym jak długa ma być wypowiedź. W przypadku osób posługujących się pismem, ramki mogą posłużyć do ćwiczeń w pisemnym udzielaniu odpowiedzi. Poniżej przedstawiono zdania do obrazków. W odpowiedziach na pytanie: „Opowiedz, co widzisz na obrazku?” dopuszcza się pewien zakres swobody wypowiedzi.
Seria "Ćwiczenia kompetencji językowych" składa się z trzech zeszytów ćwiczeń: Antonimy część 1, Antonimy część 2 oraz Rozumienie pytań. Zawarte w nich zadania służą kształtowaniu umiejętności komunikacji językowej, a w szczególności:
• rozumienia i poprawnego posługiwania się antonimami, zaimkami wskazującymi i osobowymi;
• formułowania zdań poprawnych gramatycznie, z prawidłowym szykiem i fleksją;
• budowania wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, wprowadzenie do samodzielnego opowiadania;
• rozumienia pytań dotyczących osób i czynności.
Opinie
- Pociąg do szumowa - układanka
- Pociąg do sykowa - układanka
- ANTONIMY Część 1 Ćwiczenia kompetencji językowych
- ANTONIMY Część 2 Ćwiczenia kompetencji językowych
- LOGOTOMY z głoskami szeregu syczącego - s, z, c, dz Ćwiczenia logopedyczne
- LOGOTOMY z głoskami szeregu szumiącego sz, cz Ćwiczenia logopedyczne
- LOGOTOMY z głoskami szeregu szumiącego ż, dż Ćwiczenia logopedyczne
- LOGOTOMY z głoskami szeregu ciszącego - ś, ź, ć, dź Ćwiczenia logopedyczne
- LOGOTOMY z głoskami t, d, n Ćwiczenia logopedyczne
- LOGOTOMY z głoskami L, R Ćwiczenia logopedyczne
- LOGOTOMY z głoskami M, P, B ćwiczenia logopedyczne
- LOGOTOMY z głoskami P, B, F, W Ćwiczenia logopedyczne
- LOGOTOMY z głoskami k, g, h Ćwiczenia logopedyczne
- Pakiet LOGOTOMY Ćwiczenia logopedyczne Części 1-8