• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Rozwój dziecka od urodzenia do 3 roku życia Rozwojowa Skala Obserwacyjna

ROZWÓJ DZIECKA OD URODZENIA DO 3 ROKU ŻYCIA ROZWOJOWA SKALA OBSERWACYJNA

  • Wydawca: Wydawnictwo ES
  • Rok wydania: 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 166
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-930483-8-0
 
38,00 zł
36,00 zł 36,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Każdy żywy organizm od chwili zaistnienia odbiera sygnały z otoczenia i jest zdolny do reagowania na nie. Dotyczy to również noworodka. Jego wrodzone kompetencje, aktywność i mechanizmy uczenia umożliwiają mu szybkie nabywanie wiedzy o sobie, innych ludziach i przedmiotach oraz o zdarzeniach zachodzących w otaczającym świecie. Umożliwiają również coraz bardziej niezależne i skuteczne działanie w nim. Powstawaniu tej wiedzy i nabywaniu sprawności działania w pierwszych trzech latach życia dziecka oraz roli, jaką pełnią w tym procesie opiekunowie i pedagodzy, poświęcona jest pierwsza część książki autorstwa Marii Piszczek

Druga część pracy zawiera Rozwojową Skalę Obserwacyjną przeznaczoną do badania dzieci w wieku od 12 miesięcy do 6 lat. Jej autorami są pedagodzy pracujący w Zespole Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Szkole Podstawowej nr 150 w Krakowie. Uwzględnione w każdym z przedziałów wiekowych skali (rok, trzy lata i 6 lat) umiejętności są kamieniami milowymi w rozwoju dziecka, wyznaczającymi kolejno osiągane przez nie etapy. Ich brak może oznaczać opóźnienie lub zaburzenie rozwoju i wymaga przeprowadzenia szczegółowej diagnozy, wskazania przyczyn i podjęcia szybkiej terapii. 

Spis treści

Część I
Rozwój dziecka od urodzenia do 3 roku życia
1. Ocena funkcjonowania i rozwoju dziecka podczas sesji zabawy. Stosowane przez rodziców style mediowania
2. Kontenerowanie. Kompleks ożywienia. Rozwój przywiązania
3. Samoświadomość, autoregulacja i rozwój emocjonalno-społeczny
4. Pojecie stałości przedmiotu, wykorzystywanie przedmiotów jako środków do osiągnięcia celu, samoobsługa
   4.1. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego - pojęcie stałości przedmiotu
   4.2. Posługiwanie się narzedziami jako srodkami do osiagnięcia celu
   4.3. Rozwój poznania, działania na przedmiotach i samoobsługi
5. Uwaga, uczenie się i pamięć

Część II
Rozwojowa Skala Obserwacyjna
6. Opis narzędzia
7. Pomoce przydatne w badaniu
8. Przebieg badań i ocena jego wyników
9. Karty oceny rozwoju i funkcjonowania dziecka

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY