• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-segmentacja-spoleczenstwa-polskiego_10164_150x190

SEGMENTACJA SPOŁECZEŃSTWA POLSKIEGO

  • Wydawca: Scholar
  • Rok wydania: 2012
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 262
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7383-588-7
 
33,60 zł
30,24 zł 30,24 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Jedną z głównych przyczyn negatywnej oceny istniejącego w Polsce porządku społecznego są trudności  w dostosowaniu się ludzi do warunków i mechanizmów gospodarki rynkowej.

Trudności adaptacyjne w obszarze aktywności zawodowej są udziałem ok. 70% pracujących Polaków. Konsekwencją mniej lub bardziej skutecznych strategii adaptacyjnych jest zjawisko segmentacji społeczeństwa.

Segmentacja oznacza proces trwałego różnicowania się pozycji społecznych podmiotów w wyniku podejmowanych przez nie działań adaptacyjnych.

Wskazane w książce tendencje oraz zarysowane elementy prognozy społecznej mogą zostać wykorzystane w  budowaniu  strategii dalszej modernizacji Polski,  w konstruowaniu programów edukacyjnych wspierających występujące w poszczególnych klasach postawy promodernizacyjne. Możliwe jest również wdrażanie projektów aktywizujących wybrane środowiska społeczne. Takie działania mogą mieć znaczący wpływ na bilans sił społecznych opowiadających się „za” i „przeciw” modernizacji.

Bez podjęcia tego wyzwania proces dalszej modernizacji Polski będzie odbywał się w warunkach silniejszego niż dotychczas oporu społecznego. Badania prowadzone w powiązaniu z  teorią segmentacji adaptacyjnej pozwalają na względnie precyzyjne wskazanie, w jakich punktach struktury opór ten może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu lub porażki działań reformatorskich.

Paweł Ruszkowski jest socjologiem, kierownikiem Katedry Socjologii Polityki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY