• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Siła podświadomości Co wpływa na nasze myśli, odczucia i zachowanie?

SIŁA PODŚWIADOMOŚCI CO WPŁYWA NA NASZE MYŚLI, ODCZUCIA I ZACHOWANIE?

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 328
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7705-517-5
 
44,90 zł
40,41 zł 40,41 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Podświadomość – umiejętnie wykorzystana – może być źródłem życiowego powodzenia.
Świat jest pełen słów i obrazów, które zmuszają nas do podejmowania nieoczekiwanych decyzji. Jesteśmy tak silnie przywiązani do swoich inicjałów, że przekazujemy więcej pieniędzy ofiarom akurat tych huraganów, których nazwa zaczyna się na tę samą literę, co noszone przez nas imię: Ken przeleje pokaźną sumę na konto fundacji dla ofiar Katriny, a Ron chętniej wesprze poszkodowanych przez huragan Rita.
W społecznych interakcjach również dochodzą do głosu różne mechanizmy: zawodowi kolarze pedałują szybciej, jeśli oglądają ich kibice; wykładowcy uniwersyteccy wrzucają trzy razy więcej drobnych do puszki w pokoju socjalnym – w ramach symbolicznej zapłaty za wypitą herbatę i kawę – kiedy na ścianie wisi zdjęcie pary oczu. Ewolucja uwrażliwiła nas na bycie obserwowanym, dlatego postępujemy szlachetniej, nawet jeśli przygląda nam się jedynie para fotograficznych oczu. Również świat fizyczny na wiele sposobów niepostrzeżenie nami kieruje. Słabe oświetlenie w pomieszczeniu podświadomie sugeruje, że nikt nas nie obserwuje, zachęca więc do nieuczciwości i kradzieży, niebieskie – łagodzi brutalne zapędy, ponieważ kojarzy się z policją. Trenujący taekwondo oraz judocy w czerwonym kimonie wygrywają częściej niż zawodnicy ubrani na niebiesko, ponieważ czerwień popycha ich do bardziej agresywnego zachowania, a sędziowie postrzegają ich jako dominujących na macie.

Siła podświadomości ze szczegółami opisuje, w jaki sposób środowisko wpływa na myśli, uczucia i zachowania, skrzy się od odkrywczych spostrzeżeń, rozbrajających anegdot i nowatorskich eksperymentów.

Adam Alter, z pochodzenia Australijczyk, jest wykładowcą na Wydziale Marketingu Stern School of Business Uniwersytetu Nowojorskiego; prowadzi zajęcia również na Wydziale Psychologii tej samej uczelni. W 2009 roku zdobył doktorat z psychologii społecznej na Uniwersytecie Princeton. Występował w radio i telewizji, wykładał w wielu szkołach wyższych, w tym tak słynnych, jak Harvard, Yale, MIT, Stanford, Cornell i Uniwersytet Chicagowski. Jest autorem współpracującym z „Atlantic”, „The Huffington Post” oraz „Psychology Today”; jego artykuły ukazują się między innymi w „New York Timesie”, „The Economist”, „Newsweeku”, „The Wall Street Journal”, „Marie Claire”, „The Boston Globe” i „Wired”. 

Spis treści

Część 1. Świat w nas

1. Imiona i nazwiska

2. Etykiety

3. Symbole

Część 2. Świat Między nami

4. W obecności innych ludzi

5. Cechy innych ludzi

6. Kultura

Część 3. Świat Dookoła nas

4. Kolory

5. Miejsca

6. Pogoda i ciepło

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

POLECAMY