• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Teoria wychowania w zarysie

TEORIA WYCHOWANIA W ZARYSIE

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: Kraków 2010
  • Wydanie: III
  • Ilość stron: 359
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-7587-556-0
 
46,90 zł
41,40 zł 41,40 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia współczesnej teorii wychowania. Należą do nich problemy dotyczące: teorii wychowania jako dyscypliny pedagogicznej; różnego rozumienia pojęcia '"wychowanie'", wychowania w świetle kilku koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; wartości jako podstawowego tworzywa wychowania; celów wychowania i różnych opinii na ich temat; psychospołecznych uwarunkowań skuteczności wychowania; indywidualnych i grupowych metod wychowania; technik oddziaływań wychowawczych; wybranych dziedzin wychowania; podstawowych środowisk wychowawczych. Książka adresowana jest szczególnie do studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Może być również pomocna studentom studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii. Mogą z niej skorzystać także czynni zawodowo nauczyciele wszystkich typów szkół i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podręcznik będzie także przydatny rodzicom i innym osobom interesującym się problemami wychowania dzieci i młodzieży.

Spis treści

Wstęp 

1. TEORIA WYCHOWANIA JAKO DYSCYPLINA PEDAGOGICZNA 
-  Ogólna charakterystyka teorii wychowania 
-  Z historii teorii wychowania 
-  Sposoby uprawiania teorii wychowania 
-  Perspektywy teorii wychowania

2. POJĘCIE WYCHOWANIA I JEGO CECHY 
- Wstępne refleksje nad wychowaniem

- Wychowanie jako oddziaływanie bezpośrednie lub pośrednie 
- Wychowanie a socjalizacja i inkulturacja 
- Wychowanie a opieka 
- Cechy wychowania

3. WYCHOWANIE W ŚWIETLE KONCEPCJI PSYCHOLOGICZNYCH I PEDAGOGICZNYCH 
-  Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej 
-  Wychowanie według koncepcji humanistycznej 
-  Wychowanie według koncepcji psychospołecznej 
-  Wychowanie w koncepcjach pedagogicznych

4. WARTOŚCI ŹRÓDŁEM WYCHOWANIA 
- Określenie wartości i sposoby ich istnienia 
- Klasyfikacja wartości 
- Rola wartości w wychowaniu 
- Wartości preferowane w wychowaniu 
- Prymat wartości nad celami wychowania

5. CELE WYCHOWANIA 
- Ogólne uwagi o celach wychowania 
- Kontrowersje wokół celów wychowania 
- W poszukiwaniu wiarygodnych celów wychowania 
- Wnioski o stanowieniu i formułowaniu celów wychowania

6.PSYCHOSPOŁECZNE WARUNKI SKUTECZNEGO WYCHOWANIA 
- Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży 
- Demokratyczny styl kierowania wychowawczego 
- Praca nad sobą wychowawców i nauczycieli 
- Poznawanie dzieci i młodzieży 
- Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego

7. METODY WYCHOWANIA 
- Metoda modelowania 
- Metoda zadaniowa 
- Metoda perswazyjna 
- Metoda nagradzania 
- Metoda karania 
- Metody oddziaływań grupowych

8. TECHNIKI ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH 
- Techniki wymiany opinii 
- Techniki oparte na dramatyzacji 
- Techniki wzmacniania pozytywnego i negatywnego 
- Techniki oddziaływań niewerbalnych

- Techniki organizowania czasu wolnego

9. DZIEDZINY WYCHOWANIA

- Moralne

- Estetyczne

- Seksualne

- Patriotyczne

- Inne

10. PODSTAWOWE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZE

- Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze

- Szkoła jako intencjonalne środowisko wychowawcze

- Klasa szkolna jako grupa społeczna

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY