• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce

TERAPIA PEDAGOGICZNA W TEORII I PRAKTYCE

  • Rok wydania: Białystok 2006
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 335
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 83-60428-00-X
 
40,00 zł
38,00 zł 38,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
produkt niedostępny

Opis

''(…)Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce to godna uwagi pozycja, jako książka konkretna, w pewnych partiach wcale niełatwa, nie jest «ciężka» i monotonna. Nie jest też «ciasna» i konwencjonalna, lecz urozmaicona i otwarta. Pracę tę można śmiało zaliczyć do opracowań udanych. Duża liczba wykorzystanych źródeł (prace naukowe, obfite materiały metodyczne, obszerne fragmenty prac dyplomowych, świadczące o połączeniu przez autorów posiadanej teorii i praktyki z wiedzą zdobytą podczas studiowania) oraz dobrze dobrana faktografia z biografii Jubilata, przeplatana komentarzami, stanowi o warsztatowych i erudycyjnych walorach recenzowanej pozycji. Dzięki temu praca oprócz atutów merytorycznych jest też po prostu ciekawa i przyjemna w lekturze, a nade wszystko użyteczna w pracy pedagogiczno-terapeutyczno-logopedycznej. W ten sposób zwiększa się grono jej potencjalnych odbiorców.(…)''

Spis treści

  • Część I. Teoretycy i praktycy o terapii pedagogicznej

 

  • I. DYSKUSJA NAD TOŻSAMOŚCIĄ TERAPII PEDAGOGICZNEJ. PRIORYTETY - PROBLEMY - PROJEKCJE
    Próba holistycznego ujęcia procesu diagnozowania w naukach społecznych
    Terapia pedagogiczna w obecnym systemie edukacyjnym
    Podstawy organizacji oddziaływań terapeutycznych w szkole
    Nadużywanie terminu ''terapia'' w logopedii
    Skuteczne komunikowanie jako warunek powodzenia terapii pedagogicznej
    Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci doświadczających niepowodzeń
    Profilaktyka, diagnoza, terapia – instrumentarium działalności pedagogicznej w zapobieganiu niepowodzeniom szkolnym

 

  • II. TERAPIA PEDAGOGICZNA WOBEC ZŁOŻONOŚCI POTRZEB EDUKACYJNYCH. AKCENTY - ANIMACJE - AUTOTERAPIA
    A dokąd? A dokąd? A dokąd tak gnasz? czyli nowe wyzwanie dla terapeuty
    Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci i młodzieży w koncepcji neuropsychologicznej
    O dysleksji i dyslektykach w rodzinie i szkole
    Diagnoza dziecka ryzyka dysleksji w świetle teorii i praktyki pedagogicznej
    Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego
    Integracja przedszkolna dzieci zdrowych i niepełnosprawnych - szansą czy zagrożeniem?
    Organizacja terapii pedagogicznej dla dzieci z opóźnieniami w rozwoju
    Wystarczy chcieć... Czyli kilka słów o współpracy z rodzicami
    O edukacji pedagogicznej rodziców
    Między szkołą a domem
    Wieje smutkiem - o klęskach wychowawczych i cywilizacyjnych
    Autoterapia, autodiagnoza, zdobywanie samowiedzy
    Uśmiech i radość w walce z bólem i cierpieniem
    Kodeks Etyki Terapeuty Pedagogicznego

 

  • III. INTEGROWANIE WIEDZY W TERAPII PEDAGOGICZNEJ. IMPLIKACJE - INNOWACJE - INSPIRACJE
    Terapia logopedyczna dziecka z wymową bezdźwięczną uwarunkowaną zaburzeniami słuchu fonematycznego
    Praca terapeuty pedagogicznego w utrwalaniu poprawnej wymowy ''r''. Metodyczne opracowanie wiersza Historyjka o wiewiórce Marcie
    Utrwalanie poprawnej wymowy głoski ''k''
    Kinezjologia edukacyjna - terapia przez ruch
    Artterapia, czyli terapia poprzez różne dziedziny sztuki
    Terapia pedagogiczna przez sztukę. Fenomen plastyczny pewnej szkoły
    ''Zapobieganie agresji'' - program profilaktyczny. Ćwiczenia i zabawy dla dzieci klas I-III
    Bajki i książki w terapii pedagogicznej
    Komputer w terapii pedagogicznej
    Tablica interaktywna jako narzędzie aktywizujące ucznia

 

  • Część II. Prezentacja serii ''Logopeda radzi''. Materiały metodyczne dla nauczycieli i rodziców
    Wybór i opracowanie metodyczne pomocy z serii ''Logopeda radzi''
    Uwagi dotyczące wykorzystania gry dydaktycznej ''Przygody ślimaka'' w pracy z dziećmi ryzyka dysleksji
    O ''Przygodach ślimaka'' w ocenie dzieci z klasy I i nauczycieli zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
    Jak nasze dziecko poradzi sobie w szkole? O zastosowaniu ''Skali oceny rozwoju mowy i wymowy''
    Wykorzystanie kwestionariusza obrazkowego w diagnozie oraz terapii logopedycznej i pedagogicznej
    ''Naszyjnik terapeuty''
    Cała moja opowieść

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY