• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-30738_19675_150x190

TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ZESPOŁEM ASPERGERA POMAGAJĄCA ROZUMIEĆ I WYRAŻAĆ SYMPATIĘ ORAZ MIŁOŚĆ

  • Wydawca: Harmonia
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 160
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7744-162-6
 
34,90 zł
30,60 zł 30,60 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ZESPOŁEM ASPERGERA POMAGAJĄCA ROZUMIEĆ I WYRAŻAĆ SYMPATIĘ ORAZ MIŁOŚĆ

Autor: Tony Attwood, Michelle Garnett

Podręcznik dla osób pracujących z dziećmi

Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.

Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.

Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.

dr Susan W. White dyrektor Virginia Tech Autism Clinic

Profesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.

 

Tagi: zespół aspergera u dzieci , zespoł Aspergera u dzieci ,

Spis treści

I. Wprowadzenie

  1. Dlaczego dzieci i młodzież z zespołem Aspergera potrzebują nauki rozumienia i wyrażania sympatii i miłości?
  2. Cele programu
  3. Kto może prowadzić program?
  4. Terapia poznawczo-behawioralna

II. Jak realizować program?

  1. Ocena umiejętności okazywania sympatii i miłości
  2. Jak prowadzić sesję?
  3. Składniki sesji
  4. Sesje krok po kroku

III. Sesje

  1. Wprowadzenie do programu
  2. Zaczynamy rozpoznawać i okazywać sympatię i miłość
  3. Mówienie i przyjmowanie komplementów
  4. Dlaczego okazujemy sympatię i miłość czułymi słowami i gestami?
  5. Rozwijanie umiejętności okazywania sympatii i miłości

Załącznik 1 Historyjki używane do oceny wstępnej i końcowej

Załącznik 2 Kwestionariusze okazywania uczuć

 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY