• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Umiejętności komunikowania się z pacjentami

UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKOWANIA SIĘ Z PACJENTAMI

  • Wydawca: Medycyna Praktyczna
  • Rok wydania: 2018
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 482
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-7430-558-7
 
65,00 zł
58,50 zł 58,50 zł PLN 1
Dostawa od 8.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Umiejętności komunikowania się z pacjentami

Autor: Jonathan Silverman, Suzanne Kurtz, Juliet Draper

Przedstawiana książka Umiejętności komunikowania się z pacjentami stanowi wspaniałe źródło wiedzy, z którego wszyscy klinicyści zatrudnieni w opiece zdrowotnej, o róznym poziomie doświadczenia, mogą czerpać, aby się dowiedzieć, jak rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne. Książka zawiera bardzo konkretne i praktyczne opisy technik komunikowania się, a także prezentuje dowody naukowe, na bazie których techniki te zostały opracowane.

Opisane tutaj metody pozwolą każdemu stać się lepszym praktykiem. Poprawią ponadto jakość pracy, jak równiez poziom zadowolenia. Na przykład moja ulubiona technika screeningu (opisana w rozdziale 2) pomaga poznać oczekiwania pacjenta na wczesnym etapie konsultacji, zanim przeznaczę cały nasz czas na wspomniany przez pacjenta na początku problem, często zresztą nie najważniejszy. To moje najpotężniejsze narzędzie, które umożliwia mi pracę zgodnie z planem oraz pozwala uniknąć opóźnień i związanego z tym stresu. Kolejny przykład to podejście do przekazywania niepomyślnych wiadomości. Przed uzyskaniem odpowiednich umiejętności bardzo się bałem takich sytuacji, odczuwałem brak kompetencji, pośpiesznie kończyłem rozmowę, co bez wątpienia narażało moich pacjentów na większe cierpienie. Natomiast teraz, wyposażony w umiejętności i wiedzę, o których mowa w rozdziale 7, wiem, jak postępować, i potrafię zachować spokój przy pacjentach, kiedy tego najbardziej potrzebują. Czuję się bardziej przydatny, a do sytuacji, których niegdyś unikałem, ponieważ budziły we mnie strach, obecnie przywiązuję ogromną wagę.

Chociaz książka Umiejętności komunikowania się z pacjentami skupia się na interakcjach pomiędzy pacjentami a klinicystami, to opisane w niej umiejętności komunikowania się maja zastosowanie we wszystkich sytuacjach wymagających współpracy: podczas obchodu w szpitalu, dyskusji w przypadku różnicy zadań między lekarzami, opracowywania planu poprawy. Dbałość o treść i proces komunikowania się, zadanie i relację to podstawowe umiejętności, które warunkują sukces w dobie opieki zdrowotnej zorientowanej na system. Jednostki, zespoły, a nawet organizacje muszą sobie radzić ze wzajemnymi zależnościami lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, jeśli mają wdrażać nowe modele opieki zdrowotnej, interdyscyplinarne kształcenie oraz naukę przekształcającą się na praktykę kliniczną. Te same zasady odnoszą się do relacji międzyludzkich. 

Książkę cechuje przejżystość przekazu, orientacja w nowych kierunkach badań oraz intelektualna dyscyplina, budząca głębokie uznanie dla autorów.

Anthony L. Suchman fragment słowa wstępnego do książki Umiejętności komunikowania się z pacjentami

Spis treści

Umiejętności komunikowania się z pacjentami

Autor: Jonathan Silverman, Suzanne Kurtz, Juliet Draper

Wstęp

Podejście oparte na dowodach naukowych

Podejście oparte na nauczaniu umiejętności 

Ujednolicone podejście w kształceniu medycznym przeddyplomowym, podyplomowym oraz ustawicznym 

Ujednolicone podejście do nauczania umiejętności komunikowania się specjalistów i w medycynie rodzinnej 

Umiejętności komunikowania się z pacjentami Ujednolicone podejście do nauczania umiejętności komunikowania się po obu stronach Atlantyku i w innych rejonach

Do kogo adresowana jest ta książka?

W jaki sposób poradziliśmy sobie ze stylem w książce adresowanej do odbiorców z Europy, Ameryki Północnej i szerszej społeczności międzynarodowej?

Rozdział 1. Zdefiniowanie, czego nauczać oraz uczyć się – całościowe spojrzenie na program nauczania umiejętności komunikowania się 

Wprowadzenie 

Plan rozdziału 

Rodzaje umiejętności komunikowania się i ich wzajemne powiązania 

Całościowy program kształcenia umiejętności komunikowania się między lekarzem a pacjentem 

Wytyczne Calgary–Cambridge – umiejętności procesu komunikowania się 

Potrzeba jasnej całościowej struktury  

Włączanie wybranych umiejętności prowadzenia procesu do programów nauczania komunikowania się 

Umiejętności a indywidualność 

Odniesienie specyficznych problemów do podstawowych umiejętności komunikowania się 

Podsumowanie

Rozdział 2. Rozpoczynanie konsultacji

Wprowadzenie 

Problemy w komunikowaniu się

Cele

Umiejętności 

Czego się uczyć i czego nauczać o rozpoczynaniu konsultacji: dowody naukowe potwierdzające umiejętności 

Podsumowanie

Rozdział 3. Zbieranie informacji 

Wprowadzenie 

Problemy w komunikowaniu się 

Cele 

Zbieranie informacji podczas konsultacji – treść wywiadu 

Umiejętności prowadzenia procesu zbierania informacji

Eksplorowanie problemów pacjentów

Dodatkowe umiejętności wspomagające zrozumienie perspektywy pacjenta

Połączenie umiejętności prowadzenia procesu na etapie zbierania informacji

Wywiad pełny vs wywiad ukierunkowany na etapie zbierania informacji

Wpływ wnioskowania klinicznego na proces zbierania informacji 

Podsumowanie

Rozdział 4. Nadawanie struktury konsultacji

Wprowadzenie 

Cele 

Umiejętności 

Czego nauczać oraz uczyć się o tworzeniu struktury konsultacji: dowody naukowe potwierdzające umiejętności 

Podsumowanie

Rozdział 5. Budowanie relacji 

Wprowadzenie 

Problemy w komunikowaniu się  

Cele 

Umiejętności 

Czego nauczać i uczyć się o budowaniu relacji: dowody naukowe potwierdzające umiejętności 

Podsumowanie

Rozdział 6. Wyjaśnianie i planowanie 

Wprowadzenie

Problemy w komunikowaniu się 

Cele 

Zawartość treściowa wyjaśniania i planowania 

Umiejętności wykorzystywane w procesie wyjaśniania i planowania 

Przekazywanie właściwej ilości oraz odpowiedniego typu informacji 

Umiejętności komunikowania się z pacjentami Pomaganie w dokładnym zapamiętywaniu i zrozumieniu 

Osiąganie wspólnego porozumienia: uwzględnienie perspektywy pacjenta 

Planowanie: wspólne podejmowanie decyzji 

Możliwe warianty w procedurze wyjaśniania i planowania 

Podsumowanie: wyjaśnianie i planowanie jest procesem interaktywnym 

Rozdział 7. Zamykanie konsultacji 

Wprowadzenie

Cele 

Umiejętności prowadzenia procesu stosowane do zamykania konsultacj

Czego nauczać i uczyć się o zamykaniu konsultacji: dowody naukowe potwierdzające umiejętności 

Podsumowanie

Rozdział 8. Zastosowanie podstawowych umiejętności komunikowania się w specyficznych sytuacjach 

Wprowadzenie 

Specyficzne zagadnienia

Inne kwestie dotyczące komunikowania się

Piśmiennictwo uzupełniające 

Piśmiennictwo 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY