• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Wieloaspektowość logopedii cz 2 Opcje teoriopoznawcze i metodyczne

WIELOASPEKTOWOŚĆ LOGOPEDII CZ 2 OPCJE TEORIOPOZNAWCZE I METODYCZNE

  • Wydawca: UMK
  • Rok wydania: 2018
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 241
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-231-4037-5
 
38,00 zł
34,20 zł 34,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Wieloaspektowość logopedii cz II Opcje teoriopoznawcze i metodyczne

Redakcja: Karina Szafrańska, Ewa Małachowska, Iwona Klonowska

Specyfika rozwoju mowy dziecka, a zwłaszcza dziecka z zaburzeniami współwystępującymi (np. całościowe zaburzenia rozwoju, zespoły wad genetycznych), kieruje naszą uwagę na szczególny, niepowtarzalny sposób ich funkcjonowania w świecie. Domaga się skierowania uwagi terapeutów - logopedów i osób bezpośrednio związanych z opieką i wychowaniem dziecka - na poszukiwanie trafnych dróg nie tylko terapii i włączania dziecka w życie społeczne i kulturalne, ale też umożliwia mu kształtowanie ludzkiej tożsamości i realizowanie w pełni własnego człowieczeństwa. Założenia te skłaniają do podejmowania poszukiwań badawczych i pedagogicznej refleksji, zmierzającej w kierunku konstruowania integralnej wizji dziecka z zaburzonym rozwojem mowy, a zwłaszcza dziecka z zaburzeniami współwystępującymi, jako osoby oraz adekwatnej dla niej edukacyjnej odpowiedzi.

Prezentowana publikacja stanowi w pewnym stopniu odpowiedź na te wyzwania, a zarazem interesujące studium z zakresu teorii i praktyki terapii. Autorzy kreślą w nim podstawowe problemy dotyczące zaburzeń rozwoju mowy w wymiarach diagnostyki i specyfiki zaburzeń w obrębie jego spektrum, szczególny nacisk kładąc na kwestie komunikowania werbalnego i niewerbalnego, a dzięki otwartemu, przystępnemu językowi publikacji umożliwia potencjonalnym profesjonalnym i nieprofesjonalnym czytelnikom zrozumieć istoty tego zaburzenia oraz specyficznych trudności kontaktów społecznych osoby  nim dotkniętej.

Wprowadzenie do książki Wieloaspektowość logopedii cz II Opcje teoriopoznawcze i metodyczne

Tagi: logopedia książka ,

Spis treści

Wieloaspektowość logopedii cz II Opcje teoriopoznawcze i metodyczne

Redakcja: Karina Szafrańska, Ewa Małachowska, Iwona Klonowska

Wprowadzenie 

Dobór alternatywnej metody komunikacji dla dziecka ze sprzężną niepełnosprawnością sensoryczną (okres wczesnego dzieciństwa) 

Biologiczne i środowiskowe uwarunkowania rozwoju umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą porodowych urazow mozgu (PUM)

Rola neurofizjologicznej koncepcji Bobath w trakcie ustno-twarzowym u chorych z przebytym urazem czaszkowo-mózgowym 

Wpływ rehabilitacji mowy na jakość życia u pacjenta z chorobą neuronu ruchowego 

Metody pracy w terapii pacjentów z afazją 

Uczynić niemożliwe możliwym – czyli praca terapeutyczna psychologa z dzieckiem z Autyzmem 

Mutyzm wybiorczy: problemy i wyzwania 

Oddziaływania logopedyczne w mutyzmie wybiorczym 

Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dziecka z zespołem Smitha-Lemlego-Opitza. Studium przypadku 

Oddziaływania logopedyczne w perspektywie onkologopedycznej na przykładzie pacjentów laryngektomowanych 

Kulturowo-komunikacyjne aspekty niepełnosprawności. Bariery w kilku odsłonach

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY