• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-wspomaganie-rozwoju-dzieci-niesmialych-poprzez-wizualizacje-i-inne-techniki-arteterapii_3929_150x190

WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI NIEŚMIAŁYCH POPRZEZ WIZUALIZACJĘ I INNE TECHNIKI ARTETERAPII

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: Kraków 2007, dodruk 2017
  • Wydanie: 3
  • Ilość stron: 246
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7587-999-5
 
42,10 zł
37,80 zł 37,80 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

W dzisiejszych konsumpcyjnych czasach, gdzie współzawodnictwo, izolacja i samotność zwiększają swój zasięg, rośnie także populacja dzieci nieśmiałych, które nie radzą sobie w kontaktach społecznych. W zapobieganiu utrwalania nieśmiałości ważną rolę odgrywają oddziaływania wychowawcze nastawione na odpowiednie kształtowanie się osobowości dziecka. Jednak, gdy zaburzenia przybierają na sile, konieczne jest zastosowanie odpowiednich działań terapeutycznych.

            Inspiracją do podjęcia tematu były wieloletnie doświadczenia autorki w stosowaniu wizualizacji z wybranymi technikami arteterapii w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci. Celem praktycznym jest zaproponowanie nowej metody przydatnej w pracy terapeutyczno-wychowawczej z dziećmi nieśmiałymi.

            Książka zawiera część praktyczną, w której znajdują się m.in. przykładowe scenariusze zajęć z wykorzystaniem wizualizacji z wybranymi technikami arteterapii, arkusze obserwacyjne oraz arkusze oceny dzieci.

Spis treści

Wstęp

 

Rozdział pierwszy

Nieśmiałość

 

            Definicje i pojęcia

            Geneza nieśmiałości

            Wpływ nieśmiałości na funkcjonowanie dziecka

            Formy terapii dzieci nieśmiałych

 

Rozdział drugi

Wizualizacja

 

            Definicje i pojęcia

            Rodzaje wizualizacji

            Funkcje wizualizacji

            Zasady prowadzenia wizualizacji

 

Rozdział trzeci

Arteterapia

 

            Definicje i pojęcia

            Funkcje i cele arteterapii

            Klasyfikacja arteterapii

            Ekspresja twórcza

 

Rozdział czwarty

Autorska koncepcja wizualizacji z wybranymi technikami arteterapii

 

            Wizualizacja z wybranymi technikami arteterapii

            Funkcje i cele

            Struktura i przebieg

            Rekwizyty

            Gabinet do terapii i jego wyposażenie

            Osoba terapeuty

 

Rozdział piąty

Metodologia badań własnych

 

            Problem badawczy i hipotezy badawcze

            Metody i techniki badawcze

            Charakterystyka osób badanych

            Opis terenu badań

            Opis przebiegu badań

 

Rozdział szósty

Wyniki badań

 

            Wyniki uzyskane za pomocą „Arkusza obserwacyjnego aktywności werbalnej dziecka”

            Wyniki uzyskane za pomocą Skali Metrycznej do Badania Zdolności Ruchowych Dzieci i Młodzieży N. Ozjereckiego w opracowaniu A. Barańskiego

            Wyniki uzyskane za pomocą „Rysunku postaci ludzkiej” Goodenough-Harrisa w opracowaniu E. Hornowskiej i W. Paluchowskiego

            Wyniki uzyskane za pomocą „Arkusza oceny improwizacji na dziecięcych instrumentach perkusyjnych inspirowanej wizualizacją”

            Wyniki uzyskane za pomocą „Arkusza oceny improwizacji ruchowej inspirowanej wizualizacją”

            Wyniki uzyskane za pomocą „Arkusza oceny rysunków inspirowanych wizualizacją”

 

Rozdział siódmy

Omówienie wyników badań

 

Podsumowanie

Bibliografia

 

Aneks 1

Przykładowe scenariusze sesji z wykorzystaniem wizualizacji z wybranymi technikami arteterapii

 

Aneks 2

„Arkusz obserwacyjny aktywności werbalnej dziecka”

 

Aneks 3

„Arkusz oceny improwizacji na dziecięcych instrumentach perkusyjnych inspirowanej wizualizacją”

 

Aneks 4

„Arkusz oceny improwizacji ruchowej inspirowanej wizualizacją”

 

Aneks 5

„Arkusz oceny rysunków inspirowanych wizualizacją”

 

Indeks nazwisk

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY