• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego

WYBRANE ZAGADNIENIA WSPÓŁCZESNEJ METODYKI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: Kraków 2014
  • Wydanie: IV
  • Ilość stron: 224
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-618-8
 
34,80 zł
31,32 zł 31,32 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

     Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego.
   Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów z wychowania fizycznego.
    Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań. 

Autorzy

Spis treści

Wstęp 
Rozdział I
Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego  

1.1. Tworzenie programów autorskich  
1.2. Planowanie pracy  
1.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego  
1.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru  
Bibliografia  

Rozdział II
Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego  

2.1. U źródeł pedeutologii  
2.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego 
2.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego  
2.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu  
2.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego  
2.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania fizycznego  
2.4.1. Homo incontentus  
2.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym  
2.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela  
2.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym  
2.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego  
Bibliografia  

Rozdział III
Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji  

3.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania  
3.2. Fizyczne kształcenie  
3.3. Fizyczne wychowanie  
3.4. Istota i rozumienie nowoczesności w wychowaniu fizycznym  
3.4.1. Edukacja permanentna  
3.4.2. Autoedukacja  
3.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości  
3.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym  
3.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji 
3.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu  
3.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa  
3.4.8. Autokreacja  
3.5. Uczniowskie dylematy  
Bibliografia  

Rozdział IV
Badanie jakości pracy zreformowanej szkoły w zakresie kultury fizycznej  

4.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i wychowania  
4.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej  
4.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego  
4.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej  
Bibliografia  

Rozdział V
Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego  

5.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym  
5.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji  
5.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej  
5.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności  na lekcji 
5.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia  
5.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego  
5.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny  
5.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego w zreformowanej szkole  
Bibliografia  
 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY