• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-wzrok-i-sluch-zmysly-wiodace-w-uczeniu-sie-w-aspekcie-integracji-sensorycznej_11650_150x190

WZROK I SŁUCH - ZMYSŁY WIODĄCE W UCZENIU SIĘ W ASPEKCIE INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

  • Wydawca: Harmonia
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 232
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7744-045-2
 
38,00 zł
34,20 zł 34,20 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

"Niniejsza książka powstała jako efekt naszych wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Zajmujemy się zarówno diagnozą, jak i terapią uczniów z szeroko pojętymi problemami w opanowaniu technik szkolnych...

Mamy nadzieję, że uda nam się jednoznacznie wykazać praktyczne przełożenie dysfunkcji cech narządu wzroku i słuchu na konkretne problemy w uczeniu się.

Pierwsza część książki zawiera rozważania teoretyczne na temat najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych w odniesieniu do trudności w czytaniu i pisaniu uwarunkowanych zaburzeniami funkcji wzrokowych i słuchowych. Ma ona charakter popularnego podręcznika, który stanowi niezależną całość.

W drugiej części prezentujemy zabawy, ćwiczenia i strategie terapeutyczne przeznaczone do stymulacji i korekcji dysfunkcji sensorycznych dotyczących wzroku i słuchu. Proponujemy też konkretne proste pomoce i profesjonalny sprzęt zarówno do diagnozy, jak i terapii.

Książka adresowana jest do psychologów, pedagogów terapeutów, logopedów, pedagogów specjalnych, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się."

Autorki

Autorki dokonały przeglądu najnowszych metod diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na założeniach teorii integracji sensorycznej.

Oprócz wyczerpujących wyjaśnień dotyczących funkcjonowania dziecka z trudnościami w uczeniu sie, publikacja zawiera opisy ćwiczeń i strategii terapeutycznych dla specjalistów oraz rodziców do pracy z dzieckiem w domu. Terapia ma na celu stymulację i korekcję określonych funkcji układów wzrokowego i słuchowego. W książce znajdują się także praktyczne wskazówki na temat przydatnych zabawek, gier i innych pomocy oraz specjalistycznego sprzętu do terapii.

Tagi: integracja sensoryczna

Spis treści

Część 1 - Rozważania teoretyczne

1. Przyczyny trudności w czytaniu i pisaniu a dysleksja rozwojowa

2. Znaczenie funkcji wzrokowych i słuchowych w opanowaniu umiejętności czytania

3. Neurofizjologia układu wzrokowego

4. Znaczenie ruchu w uczeniu się

5. Najczęstsze choroby i wady narządu wzroku u dzieci

6. Układ słuchowy. Fizjologia słyszenia

7. Badania diagnostyczne

8. Rodzaje niedosłuchu

9. Dysfunkcje percepcji słuchowej

Część 2 Teoria w praktyce

10. Stymulacja funkcji wzrokowych

11. Ocena i korekcja funkcji wzrokowych

12. Złudzenia optyczne

13. Ocena i stymulacja funkcji słuchowych

14. Rodzaje treningów słuchowych

15. Wskazówki pomagające zwiększyć skuteczność uczenia się

16. Praktyczne informacje dotyczące pomocy do ćwiczeń

Załącznik 1 - Mandale. Spirala Frasera

Załącznik 2 - Kwestionariusz oceny funkcji wzrokowych

Załącznik 3 - Kwestionariusz wstępny dla dzieci 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY