• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Zaburzenia zachowania u dzieci

ZABURZENIA ZACHOWANIA U DZIECI

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 400
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7489-440-1
 
69,90 zł
62,91 zł 62,91 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
nakład wyczerpany - produkt niedostępny u wydawcy

Opis

Książka pod redakcją Artura Kołakowskiego Zaburzenia zachowania u dzieci jest cenną i praktyczną lekturą, z której skorzystają psychologowie, psychoterapeuci, pedagodzy, nauczyciele, pracownicy placówek wychowawczych, rodzice oraz lekarze psychiatrzy.

Publikacja Zaburzenia zachowania u dzieci w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych.

Książka powstała pod redakcją Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo – behawioralnego, współautora „Sposobu na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna”, pozycji wyróżnionej Nagrodą Teofrasta w kategorii Najlepsza Psychologiczna Książka Popularnonaukowa 2011r.

"Postaraliśmy by książka kompleksowo i jak najbardziej praktycznie przedstawiała problem trudnych zachowań, agresji i zaburzeń zachowania, począwszy od obrazu klinicznego, wyników badań, sposobu prowadzenia diagnozy, poprzez budowanie kompleksowego modelu pomocy, prowadzenie terapii do trudności w pracy z takimi pacjentami w szkole, świetlicy terapeutycznej czy domu dziecka. Dla mnie ważne jest, że opisywane w tej książce praktyczne programy nie są jedynie wynikami badań akademickich, ale realnymi działaniami, które prowadzonymi w polskiej rzeczywistości, dającymi zauważalne, pozytywne efekty."
fragment  wstępu dr. n. med. Artura Kołakowskiego

Dzięki lekturze książki:

  • Psycholodzy i psychoterapeuci otrzymają nie tylko najnowsze wyniki badań nad agresją i zaburzeniami zachowania, ale także opisy praktycznych, realnie realizowanych w polskiej rzeczywistości programów terapeutycznych.
  • Pedagodzy przekonają się, że można zrobić jeszcze więcej w kierunku powrotu do społeczeństwa nastolatków z problemami z zachowaniem – np. tych, którzy trafili do ośrodków wychowawczych, szpitali psychiatrycznych czy domów dziecka.
  • Nauczyciele poznają efektywne sposoby radzenia sobie ze zjawiskiem bullingu oraz pozyskają informacje o praktycznym zastosowaniu przykładowych procedur interwencyjnych.
  • Pracownicy placówek wychowawczych dowiedzą się, jak w sensie praktycznym funkcjonują ośrodki szkolno-wychowawcze w całej Polsce. Otrzymają także informacje o regulacjach prawnych i praktycznych kwestiach prowadzenia instytucji tego typu.
  • Rodzice dowiedzą się skąd wynikają trudności wychowawcze i szkolne dzieci. Będą także w stanie budować ze swoimi pociechami bezpieczne i chroniące przed trudnymi zachowaniami więzi.
  • Lekarze otrzymują doskonałe programy profilaktyczne, związane z zaburzeniami rozwoju, a także zapoznają się z sądowo –psychiatrycznymi aspektami zaburzeń zachowania.

Patronat:
- Polskie Towarzystwo ADHD
- Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej
- Reedukacja.pl
- ADHD.org.pl
- Stowarzyszenie Niezwykłe Dzieci
- Stowarzyszenie Akceptacja
- Poradnia "Poza schematami"

Spis treści

Część I Obraz kliniczny i diagnoza

Rozdział 1
Kliniczny obraz zaburzeń zachowania
Artur Kołakowski
Rozdział 2
Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
Artur Kołakowski
Rozdział 3
Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń
zachowania
Monika I. Dąbkowska
Rozdział 4
Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna
Mirosław R. Dąbkowski
Rozdział 5
Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania
Robert Opora
Rozdział 6
Diagnoza zaburzeń zachowania
Artur Kołakowski

Część II Leczenie

Rozdział 7
Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania
Artur Kołakowski
Rozdział 8
Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji.
Programy terapeutyczne
Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski
Rozdział 9
Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego
ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania
Konrad Ambroziak
Rozdział 10
Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania
Gabriela Jagielska
Rozdział 11
Leczenie farmakologiczne
Artur Kołakowski
Rozdział 12
Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania
Marcin Wałecki

Część III Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce

Rozdział 13
Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania
Dariusz Wasiński
Rozdział 14
Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania
Marta Jerzak, Kinga Zając
Rozdział 15
Szkolny System Bezpieczeństwa
Marta Jerzak, Kinga Zając
Rozdział 16
Szkolne działania interwencyjne
Marta Jerzak, Kinga Zając
Rozdział 17
Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających
ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym
Dorota Macander
Rozdział 18
Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum
Dariusz Wasiński
Rozdział 19
Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych
przez dziecko
Aleksandra Karasowska
Rozdział 20
Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym
placówki
Aleksandra Karasowska
Rozdział 21
Projekt jako metoda pracy wychowawczej
Alina Szulirz
Rozdział 22
Dom dziecka
Dariusz Wasiński
Aneks
Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów  

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY