• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-27083_15330_150x190

ZAGROŻENIA ZDROWIA PUBLICZNEGO CZĘŚĆ 3 NAUKOWE PODSTAWY PROMOCJI ZDROWIA

  • Wydawca: Wolters Kluwer
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 216
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8092-240-2
 
129,00 zł
116,10 zł 116,10 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Książka stanowi trzecią część opracowania dotyczącego zagrożeń zdrowia publicznego. Dwie pierwsze publikacje dotyczyły uwarunkowań środowiskowych i diagnozy sytuacji. W niniejszym tomie uwzględniono diagnozy zagrożeń zdrowia publicznego, przedstawiono metodykę badań naukowych w promocji zdrowia oraz działań praktycznych rokujących największą skuteczność. 

Szczegółowo omówiono zagadnienia dotyczące mikrobiologicznych podstaw zdrowia człowieka oraz promocji zdrowia. Przybliżono także ekonomiczne i prawne uwarunkowania skutecznego zarządzania zdrowiem i ryzykiem, uwzględniono rolę poszczególnych instytucji tworzących politykę zdrowotną, w której promocja zdrowia winna odgrywać znacznie większą rolę niż obecnie. 

Publikacja należy do nielicznych pozycji obejmujących niemal wszystkie aspekty promocji zdrowia:
- podstawy teoretyczne,
- metodologię,
- dowody naukowe,
- aspekty ekonomiczne,
- zarządzanie ryzykiem,
- ewaluację programów i oceny perspektyw promocji zdrowia jako narzędzia kształtującego zachowania zdrowotne ludności.

 

Opracowanie przeznaczone jest dla menedżerów i pracowników podmiotów leczniczych, pracowników samorządowych odpowiedzialnych za programy promocji i ochrony zdrowia oraz dla pracowników naukowych zajmujących się szeroko rozumianym zdrowiem publicznym i jego promocją; będzie przydatne również studentom uniwersytetów medycznych oraz studiujących kierunki humanistyczne szkół wyższych.

Spis treści

Wykaz skrótów | str. 7

Przedmowa | str. 9

Jacek Michalak
Metodologia badań w naukach o zdrowiu | str. 13

Jacek Michalak
Fakty i dowody w medycynie, zdrowiu publicznym i promocji zdrowia | str. 36

Andrzej Denys
Mikrobiologiczne podstawy zdrowia człowieka | str. 50

Joanna Ruszkowska, Wojciech Drygas
Promocja aktywnego trybu życia - czy to się opłaca w świetle dowodów naukowych? | str. 65

Marzenna Broszkiewicz, Wojciech Drygas
Globalna kontrola tytoniu jako przykład dobrej praktyki implementacji strategii i obszarów promocji zdrowia według Karty Ottawskiej | str. 77

Jadwiga Suchecka, Jacek Michalak
Zdrowie jako istotny element kapitału ludzkiego | str. 109

Jadwiga Suchecka, Klaudia Twardowska
Ocena narzędzi wykorzystywanych do promocji zdrowia | str. 120

Michał Marczak
Metodologiczne podstawy zarządzania ryzykiem jako elementem zarządzania jakością | str. 144

Gabriela Henrykowska
Możliwość i skuteczność działań z zakresu promocji zdrowia wśród dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym | str. 154

Aneta Renata Mamos
Działania lokalne i ogólnopolskie Państwowej Inspekcji Sanitarnej z zakresu promocji zdrowia | str. 164

Zbigniew Tokarski
Psychologiczne aspekty promocji zdrowia | str. 174

Dorota Cianciara
Promocja zdrowia, czyli wszystkie ręce na pokład do zmniejszania nierówności w zdrowiu | str. 189

Podsumowanie | str. 213

Autorzy | str. 215

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY