
ZARZĄDZANIE RELACJAMI NA RYNKU USŁUG EDUKACYJNYCH SZKÓŁ WYŻSZYCH
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: 2011
- Wydanie: I
- Ilość stron: 312
- Oprawa: twarda
- ISBN: 9788301165857
72,48 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 42,48 zł
Czy uczelnia powinna zarządzać relacjami?
Czy mogą być one źródłem zdobywania przewagi konkurencyjnej?
Co decyduje o sukcesie na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych?
Zmiany zachodzące w otoczeniu szkół wyższych, a zwłaszcza pojawienie się mechanizmów rynkowych, zmuszają uczelnie do poszukiwania odpowiednich działań, pozwalających na budowanie przewagi konkurencyjnej. Nowe podejście do zarządzania staje się koniecznością. Autorka proponuje w książce nowatorskie podejście do zarządzania i marketingu w szkolnictwie wyższym, jakim jest zarządzanie relacjami. Jest ono propozycją nowoczesnego zarządzania, które z jednej strony może pomóc uczelniom w osiąganiu przewagi konkurencyjnej, z drugiej zaś nie jest sprzeczne z akademickim etosem i misją.
W książce opisano zarządzanie relacjami z różnymi podmiotami w otoczeniu rynkowym uczelni (np. klientami, przedsiębiorstwami, państwem). Szczególną uwagę zwrócono na relacje uczelni ze studentami. Oparto się zarówno na najnowszej literaturze światowej, jak i wynikach własnych badań. Czytelnik znajdzie tu naukowe teorie potwierdzające słuszność wysuwanych tez, a także przykłady praktycznych narzędzi niezbędnych szkołom wyższym.
Książka Anny Drapińskiej (…) wypełnia lukę w dorobku polskich badaczy zajmujących się szkolnictwem wyższym (…). Z pewnością włącza się w nurt dyskusji o modelu polskiego uniwersytetu przyszłości, ukazując nowe możliwości funkcjonowania uczelni w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu krajowym i międzynarodowym.
Książka ta jest niezmiernie bogata w warstwie teoretycznej, oparta na dociekliwej i rzetelnej analizie światowej literatury (…), co stanowi o jej dużej wartości poznawczej. (…) również w warstwie empirycznej książka A. Drapińskiej wnosi elementy nowej wiedzy, w tym zwłaszcza identyfikację kluczowych elementów kształtujących współcześnie relacje uczelnia-student oraz wykazujących wpływ na budowanie lojalności studentów.
(Prof. dr hab. M. Pluty-Olearnik)