Opis
Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej
Część 3
Autor: Anna Radwańska
Poradnik dla rodziców i nauczycieli.
Książka napisana została z myślą o rodzicach, nauczycielach i terapeutach pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, czyli z dysleksją rozwojową, objawiającą się w postaci dysleksji, dysortografii i dysgrafii. Treść publikacji jest skierowana do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej.
Poradnik zawiera:
- ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej z uczniem z dysleksją rozwojową, do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz do samodzielnej pracy w domu dla uczniów z 7-8 klasy szkoły podstawowej;
- informacje dotyczące samooceny, pozycji społecznej i myślenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania wraz z kwestionariuszami testów do ich określenia;
- opis procesu myślenia dyslektyka i trudności, które napotyka.
Patronat: Głos Pedagogiczny, Terapia Specjalna.
Spis treści
Jak pomóc dziecku z dysleksją. Ćwiczenia praktyczne dla uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej
Część 3
Autor: Anna Radwańska
Wstęp
Rozdział 1. Uczeń z dysleksją w szkole
Osobowość i samoocena
Pozycja społeczna
Style uczenia się uczniów dyslektycznych
Test na style uczenia się
Test pozwalający ustalić dominującą półkulę mózgową
Rozdział 2. Jak myśli uczeń z dysleksją?
Myślenie niewerbalne (obrazami)
Myślenie werbalne
Lista słów-pułapek stworzona przez auta książki Dar dysleksji
Rozdział 3. Ćwiczenia praktyczne
3.1. Ćwiczenia usprawniające czytanie
3.2. Ćwiczenia doskonalące funkcje językowe oraz słuchowe
3.3. Ćwiczenia doskonalące i usprawniające pisanie oraz ortografię
3.4. Ćwiczenia doskonalące percepcje wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową
3.5. Ćwiczenia na koncentracje, myślenie logiczne i pamięć
Rozdział 4. Zamiast zakończenia
Kwestionariusz J. Korczaka „Plebiscyt życzliwości i niechęci”
Kwestionariusz samooceny