• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31407_20445_150x190

DIAGNOZOWANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA. CZĘŚĆ 2

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 246
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788366491137
 
50,00 zł
44,00 zł 44,00 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 2

Autor: Małgorzata Wójtowicz-Szefler

Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie.

Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.

Spis treści

Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 2

Autor: Małgorzata Wójtowicz-Szefler

Rozdział 1. JAKOŚCIOWE CZY ILOŚCIOWE METODY BADANIA ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA?

1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka
1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny?
1.2.1. Rzetelność testu
1.2.2. Trafność testu
1.2.3. Standaryzacja testu
1.2.4. Normalizacja testu
1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka?
Literatura polecana

Rozdział 2. OPIS WYBRANYCH NARZĘDZI I METOD DO BADANIA MAŁEGO DZIECKA

2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci
2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka
2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3)
2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5)    
2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P)
2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R)
2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR)
2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK)
2.1.2. Testy rozwoju językowego
2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK)
2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ)   
2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD)
2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR)   
2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego
2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE)
2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat
2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci
2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3
2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP)
2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD)   
2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2)
2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS)
2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD)   
2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka
2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD)   
2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna   
2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego
2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR)
2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia
2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R)   
2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi)
2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS)   
2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka

Rozdział 3. ZAPOWIEDZI NOWYCH TESTÓW I METOD DO BADANIA MAŁEGO DZIECKA

3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie
3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku
3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY