• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-887697_17154_150x190

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA Z OSOBAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU 35 WSKAZÓWEK DLA SPECJALISTÓW

  • Wydawca: Harmonia
  • Rok wydania: 2017
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 104
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7744-140-4
 
15,00 zł
14,20 zł 14,20 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Ze wstępu do ksiązki "Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu 35 wskazówek dla specjalistów" autorstwa Paddy-Joe Moran:

"W swoim życiu miałem okazję spotkać wielu specjalistów w zakresie ochrony zdrowia oraz opieki społecznej i muszę przyznać, że moje doświadczenia były bardzo różne. Gdy teraz, jako młody mężczyzna z autyzmem, przypominam sobie relacje z niektórymi specjalistami z czasów dzieciństwa, widzę, że bardzo mi pomogły. Kiedy zdiagnozowano u mnie autyzm, miałem osiem lat. Od tamtej pory moje życie wypełniały spotkania i konsultacje z lekarzami. Odsyłano mnie od jednego specjalisty do drugiego. Musiałem czekać w długich kolejkach, a żeby umówić się na wizytę, trzeba było spędzić wiele godzin przy telefonie (...) Przez taką gehennę musi przechodzić większość osób z autyzmem oraz ich bliscy, zwłaszcza w ciągu kilku pierwszych lat po diagnozie. (...)

Chciałem przede wszystkim udzielić specjalistom pewnych podstawowych i łatwych do zastosowania wskazówek na temat pracy z osobami z autyzmem. Zdaję sobie sprawę z tego, że ktoś z zewnątrz, niezależnie od kwalifikacji, nie zawsze potrafi nas w pełni zrozumieć. Przygotowałem te porady nie tylko z myślą o tym, co może pomóc mi osobiście - przedstawiłem problemy, o których mówi wiele osób z autyzmem. Kwestie te dotyczą obaw większości autystów, które trudno im zakomunikować. Mam zatem nadzieję, że niniejsza książka okaże się dla ciebie przydatna i pomoże ci w przyszłych interakcjach z osobami z autyzmem.

 

Spis treści

"Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu 35 wskazówek dla specjalistów" autorstwa Paddy-Joe Moran

Wstęp.

1. Najpierw osoba, potem zaburzenie - czy słowa mają znaczenie?

2. Unikaj protekcjonalnego tonu.

3. Używaj języka dostosowanego do wieku rozmówcy.

4. Stosuj neutralny język.

5. Nie wiesz, jakiej terminologii używać? Zapytaj!

6. Zrezygnuj ze słowa "normalny".

7. Zespół Aspergera to nie "łagodna" odmiana autyzmu.

8. Stosuj wyrażenie "ze spektrum autyzmu".

9. Zwracaj się bezpośrednio do danej osoby.

10. Mów do rodziców po imieniu.

11. Przystosowanie języka i sposobu mówienia.

12. To, co mówisz, traktujemy dosłownie.

13. Sarkazm.

14. Etykietowanie związane z funkcjonowaniem.

15. Niewerbalny i prewerbalny.

16. Schematy myślowe.

17. Pozory mogą mylić.

18. Triada upośledzeń.

19. Nie każdy ma wyjątkowy talent.

20. Autyzm to schorzenie neurologiczne.

21. Osoba, a nie pacjent z autyzmem.

22. Nie ma powodu do rozpaczy.

23. Autysta jako zagadka.

24. Wyraz twarzy.

25. Mowa ciała.

26. Otoczenie.

27. Kontakt fizyczny.

28. Określ czas sekcji terapeutycznej.

29. Proponuj przerwy podczas sesji.

30. Wyjaśnij plan spotkania.

31. Trzymaj się planu.

32. Zadawaj konkretne pytania, unikaj pytań otwartych.

33. Nie mów za szybko.

34. Alternatywa dla komunikacji niewerbalnej.

35. Zastanów się, zanim zaproponujesz coś do jedzenia.

Podsumowanie.

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY