• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31269_20303_150x190

EMPATIA ZMIENIA NAS, SZKOŁĘ, ŚWIAT SCENARIUSZE ZAJĘĆ POROZUMIENIA BEZ PRZEMOCY DLA NAUCZYCIELI

  • Wydawca: CoJaNaTo
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 160
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788363860332
 
42,00 zł
37,80 zł 37,80 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Empatia zmienia nas, szkołę, świat
Scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli
Autor: Magdalena Sendor; Joanna Berendt

Książka Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat. Scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli to wprowadzenie w tematykę Porozumienia bez Przemocy skierowane do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią.

Dzięki Porozumieniu bez Przemocy każdy, bez względu na wiek, może poczuć się dostrzegany i nauczyć się dostrzegać innych, a co za tym idzie – budować porozumienie. Drogą do tego jest umiejętność mówienia o tym, co jest dla nas ważne i cenne bez interpretowania i osądzania.

Autorki, pracując z nauczycielami, rodzicami i młodzieżą, dostrzegły wielką potrzebę dialogu, budowania silnych relacji opartych o zasadę wygrany-wygrany, a przede wszystkim – o empatię. Empatia to budowanie świadomości uczuć i potrzeb swoich i innych, umiejętność rozmawiania o nich, by finalnie wypracowywać rozwiązania, które służą wszystkim. Celem książki jest wsparcie szeroko rozumianej edukacji w rozwijaniu kompetencji budowania relacji, gdyż edukacja – to relacja.

To, jak rozwiązywane są konflikty w klasie i jak rozmawia się z dziećmi o trudnych komunikatach – wybierając mówienie o faktach, uczuciach i potrzebach zamiast ocen i interpretacji – może realnie zmieniać szkołę. Jednak gdy takie zajęcia są realizowane przez zewnętrznych trenerów, są mniej efektywne niż programy stale realizowane przez pedagogów i nauczycieli pracujących z dziećmi i młodzieżą na co dzień. Stąd pomysł autorek, by podzielić się z nauczycielami efektami ich pracy, czyli scenariuszami zajęć z Porozumienia bez Przemocy, aby mogli sami wdrażać je i modyfikować do własnych potrzeb.

Nie można pominąć tego, jak ważna w pracy nauczyciela jest empatia dla samego siebie, czyli stałe dbanie o własne zasoby. Bez tej praktyki pojawia się ryzyko frustracji, przeciążenia, a finalnie wypalenia zawodowego. Dlatego do publikacji dołączono teorię oraz ćwiczenia Porozumienia bez Przemocy dla samych nauczycieli. To gest uznania dla pracy, którą wykonują każdego dnia oraz troski o to, by czerpali z niej jak największą radość i satysfakcję.

Na książkę składają się:
– część teoretyczna o Porozumieniu bez Przemocy (w tym jej kluczowe założenia i narzędzia);
– propozycje ćwiczeń do praktyki własnej nauczycieli, w tym szczególnie empatii dla siebie jako narzędzia przeciwdziałającego wypaleniu zawodowemu, a także ćwiczenia mające na celu pełniejsze przygotowanie się do zajęć z danego tematu;
– 8 szczegółowo opisanych zajęć – każde po 2 x 45 minut: w tym materiały potrzebne do zajęć, przygotowanie merytoryczne nauczyciela, propozycje przebiegu zajęć i pytania do refleksji po zajęciach.

Spis treści

Empatia zmienia nas, szkołę, świat
Scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli
Autor: Magdalena Sendor; Joanna Berendt


Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat

Część I Porozumienie bez przemocy – teoria i ćwiczenia

Kontakt to sedno: krótka teoria Porozumienia bez Przemocy

Kilka informacji z obszaru neurobiologii

Kluczowe elementy Porozumienia bez Przemocy: model czterech kroków

   Pierwszy element modelu czterech kroków: obserwacja

   Drugi element modelu czterech kroków: uczucia

   Trzeci element modelu czterech kroków: potrzeby

   Czwarty element modelu czterech kroków: prośby

Podsumowanie

Tematy uzupełniające do pełniejszego korzystania ze scenariuszy

Zadziwiająca moc złości

   Język powinności a złość

Złość to informacja

Myśli oceniające, które oddzielają nas od siebie i innych

   1. Empatia dla siebie

   2. Empatia dla drugiej osoby

   3. Nowe możliwości, rozwiązania i prośby

Przyjmowanie odmowy

Praktyka wdzięczności .

Minimediacje wśród młodzieży

Rozmowy w kręgu w sytuacjach konfliktowych

Model rozmowy w kręgu

Część II Scenariusze zajęć

Zanim rozpoczniesz prowadzenie zajęć

Bilans po każdych zajęciach

Struktura zajęć

Spotkanie 1: poznajemy się

Przed zajęciami:
Empatia zmienia nas, szkołę, świat6

Scenariusz 1: poznajemy się

Spotkanie 2: nasza klasa

Przed zajęciami:

Scenariusz: nasza klasa

Spotkanie 3: bez przemocy, czyli jak?

Przed zajęciami:

Scenariusz: bez przemocy, czyli jak?

Spotkanie 4: potrzeby. Skąd wiemy, czego potrzebujemy?

Przed zajęciami:

Scenariusz: potrzeby. Skąd wiemy, czego potrzebujemy?

Spotkanie 5: wespół zespół – dlaczego współpracujemy?

Przed zajęciami:

Scenariusz: wespół zespół – dlaczego współpracujemy?

Spotkanie 6: uczucie złości i granice – jak się ma jedno do drugiego?

Przed zajęciami:

Scenariusz: uczucie złości i granice – jak się ma jedno do drugiego?

Spotkanie 7: mediowanie z empatią

Przed zajęciami:

Scenariusz: mediowanie z empatią

Spotkanie 8: informacja zwrotna – wdzięczność i uczenie się z błędów

Przed zajęciami:

Scenariusz: informacja zwrotna – wdzięczność i uczenie się z błędów

Zakończenie

Załączniki

Wstęp

Scenariusz 1

Scenariusz 2

Scenariusz 3

Scenariusz 4

Scenariusz 5

Scenariusz 6

Scenariusz 7

Scenariusz 8

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY