• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się

INTEGRACJA SENSORYCZNA A ZABURZENIA UCZENIA SIĘ

  • Wydawca: Harmonia
  • Rok wydania: 2018
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 388
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7744-160-2
 
54,00 zł
44,90 zł 44,90 zł PLN 1
Dostawa od 8.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się

Autor: A. Jean Ayres

Niniejsza książka przedstawia teorię neurologiczno-behawioralną. Teoria ta nie jest faktem, tylko zbiorem wytycznych do działania. W tym przypadku działanie oznacza terapię integracji sensorycznej pomagającą dzieciom z zaburzeniami uczenia się. Może być ona realizowana przez pedagogów, psychologów lub inne osoby zajmujące się zawodowo ochroną zdrowia.

Omawianą tu teorię potwierdzają dane wybrane i zinterpretowane w taki sposób, żeby można było dzięki nim postawić hipotezy na temat tego, co się dzieje na płaszczyźnie neurologiczno-behawioralnej. Wybór i interpretacja danych uzyskanych w trakcie podstawowych badań mózgu miały na celu powiązanie ich z obserwacjami zachowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Waga tych danych nie zawsze jest oczywista. W związku z tym czytelnik musi polegać na własnej umiejętności ich interpretacji, umieć wyjść poza suche fakty i nadać im znaczenie. Im więcej sam wie, studiując tę publikację, tym bardziej z niej skorzysta.

A. Jean Ayres fragment przedmowy do książki Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się

 

Tagi: integracja sensoryczna ,

Spis treści

Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się

Autor: A. Jean Ayres

Pierwszy rozdział. Omówienie.

Podstawy.

Podstawowe założenia.

Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami.

Zasady rozwoju mózgu.

Rozdział drugi. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu.

Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych.

Mechanizmy działania mózgu.

Plastyczność układu nerwowego.

Synapsa.

Stymulacja sensoryczna.

Interakcje pomiędzy organizmem a środowiskiem.

Rozdział trzeci. Proces integracji.

Natura integracji.

Kojarzenie róznych modalności.

Oddziaływanie odśrodkowe.

Sensoryczne sprzężenie zwrotne.

Procesy hamowania.

Integracja przez ruch.

Rozdział czwarty. Poziom funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego.

Rdzeń kręgowy.

Pień mózgu.

Móżdżek.

Jądra podstawne.

Stara kora lub układ limbiczny.

Kora nowa.

Zasady związane z poziomami funkcjonowania.

Rozdział piąty. Modalności sensoryczne.

Układ przedsionkowy.

Układ dotykowy.

Propriocepcja.

Układ słuchowy.

Węch.

Wzrok.

Rozdział szósty. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne.

Rola grawitacji.

Neuronalny poziom organizacji.

Sekwencja rozwojowa.

Mięśnie i ich główny receptor.

Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej.

Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni.

Rozdział siódmy. Parametry, zespoły i układy neuronalne.

Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych.

Zespoły lub określone układy neuronalne.

Rozdział ósmy. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej.

Prymitywne odruchy posturalne.

Współskurcze mięśni antagonistycznych.

Napięcie mięśniowe.

Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej.

Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego.

Integracja funkcji obu stron ciała.

Ruchy pląsawiczo-atetotyczne.

Rozdział dziewiąty. Ogólne zasady i metody interwencji.

Oddziaływanie na bodźce i reakcje.

Stymulacja dotykowa.

Stymulacja przedsionkowa.

Inne bodźce proprioceptywne.

Reakcja przystosowawcza.

Środki ostrożności.

Rozdział dziesiąty. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej.

Opis zespołu.

Badania poświęcone układowi nerwowemu.

Program korekcyjny.

Rozdział jedenasty. Apraksja rozwojowa.

Rozwój i natura praksji.

Opis zespołu.

Zagadnienia neurologiczne.

Plan i zasady terapii.

Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję.

Ćwiczenia na deskorolce.

Ogólne zajęcia rozwijające praksję.

Rozdział dwunasty. Percepcja kształtu i przestrzeni.

Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni.

Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej.

Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka.

Hipoteza dwoistego trybu widzenia.

Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni.

Rozdział trzynasty. Obecność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne.

Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne.

Kwestie rozwojowe.

Program terapeutyczny.

Rozdział czternasty. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej.

Definicja zespołu.

Kwestie teoretyczne.

Inne funkcje prawej półkuli.

Program interwencji.

Rozdział piętnasty. Zaburzenia słuchowo-językowe.

Natura zespołu.

Neuronalne podstawy słuchu i języka.

Program interwencji.

Rozdział szesnasty. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych.

Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy.

Nieustalenie preferencji ręki.

Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej.

Studia przypadków.

Rozdział siedemnsty. Sztuka terapii.

Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej.

Czynniki budujące samodzielność.

Poszukiwania z przewodnikiem.

Uporządkowane poszukiwania.

Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.

Bibliografia.

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY