• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Integracja sensoryczna w dialogu Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagi

INTEGRACJA SENSORYCZNA W DIALOGU NAUCZ SIĘ ROZUMIEĆ SWOJE DZIECKO I POMÓŻ MU W ODZYSKANIU RÓWNOWAGI

  • Wydawca: Harmonia
  • Rok wydania: 2017
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 248
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7744-142-8
 
33,00 zł
29,70 zł 29,70 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Przedmowa do wydania polskiego książki "Integracja sensoryczna w dialogu Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagi" autorstwa Ulli Kiesling:

"W ostatnich latach pojawiło się na polskim rynku wiele książek poświęconych problematyce zaburzeń integracji sensorycznej, które przedstawiają najczęściej cenne i dokładne techniczne wskazówki na temat tego, jak prawidłowo przeprowadzić diagnozę, proponują także zestawy ćwiczeń wspomagających funkcjonowanie każdego układu sensorycznego. To szczególne zorientowanie badań nad zagadnieniami SI na "techniczne" właśnie podejście do diagnotyki i procesu terapeutycznego wynika, jak się wydaje, ze specyfiki obecnych czasów naznaczonych swoistą "presją ewolucyjnego przyspieszenia" naszego rozwoju. My, terapeuci, realizując wzorowo wszystkie etapy diagnostyki i konieczne elementy związane z podjęciem terapii, dążąc do osiągnięcia możliwie najlepszych rezultatów naszych działań, sprawdzamy aktualność wykonywanych testów i porównujemy ich wyniki z podręcznikowymi danymi opisującymi poziom rozwoju diecka w określonym wieku, zarazem staramy się jak najefektywniej pracować z pacjentem podczas zajęć terapeutycznych. A jednak jakże często zastanawiamy się, dlaczego dziecko, które w wyniku terapii uzyskało prawidłową równowagę, koordynację, odpowiednie napięcie mięśniowe czy też pokonało nadwrażliwość, nadal funkcjonuje jak we mgle, nie czuje pełnej stabilizacji, nie odzyskało pewności siebie. Zadajemy sobie wówczas pytania:

  • Dlaczego tak się dzieje?
  • Czy coś pominęliśmy?
  • A jeśli tak, to dlaczego tego nie dostrzegamy?

Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w niniejszej książce Ulii Kiesling, bardzo popularnej w Niemczech, która ukazuje się teraz po raz pierwszy w polskim przekładzie. Pozycja ta, przedstawiająca autorska metodę Integracja sensoryczna w dialogu według Ulli Kiesling, ujmuje problemy dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej w nowy, holistyczny sposób. Autorka na podstawie swojego ponad trzydziestoletniego doświadczenia w pracy terapeutycznej wskazuje na ogromną rolę empatii terapeuty, jego intuicji, umiejętności kierowania się przeczuciem, dzięki którym możliwe jest nawiązanie z pacjentem dialogu. Zdaniem Kiesling tylko na podstawie tak rozumianej współpracy terapeuty z dzieckiem, w oparciu rzecz jasna o specjalistyczną wiedzę, możliwe jest prawidłowe odczytanie poszczególnych sygnałów przekazywanych z ośmiu kanałów komunikacyjnych, które płyną z ciała dziecka, oddechu, wyrazu oczu, mimiki twarzy, mowy ciała, gestykulacji, odgłosów nieartykułowanych oraz mowy. Niezbędnym warunkiem efektywności terapii jest ponadto zaangażowanie osób z otoczenia dziecka - nie tylko terapeutów i lekarzy, ale również rodziców, wychowawców przedszkolnych, nauczycieli - i ich pomoc w zrozumieniu pierwotnych problemów neurologicznych.

Przedstawione w integracji sensorycznej w dialogu liczne wskazówki praktyczne dotyczące indywidualnego podejścia do konkretnych problemów dzieci z róznymi zaburzeniami stanowią doskonały drogowskaz dla terapeutów w pracy. Opisy niezwykle interesujących przypadków, ukazujące przyczynę/przyczyny zaburzeń, pomagają w przyswojeniu sobie wielokierunkowego podejścia do rozwiązywania problemów dziecka. Autorka zwraca również uwagę na ważne "zewnętrzne" aspekty w prowadzeniu terapii: wygląd sali terapeutycznej i jej atmosferę zbudowana przez światło, kolory i uporządkowaną przestrzeń.

Dzięki zawartym w niniejszej książce szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego pacjenta, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii. W tym momencie jako istotny element wzbogacajacy terapię SI jawią się dodatkowe zajęcia, wybrane zagadnienie z indywidualnymi potrzebami i zainteresowaniami dziecka."

Barbara Chrustek-Kusz terapeutka SI

 

Tagi: integracja sensoryczna ,

Spis treści

"Integracja sensoryczna w dialogu Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagi" autorstwa Ulli Kiesling

Przedmowa do wydania polskiego.

Przedmowa.

1. Niepowtarzalne ja.

2. Wprowadzenie.

3. Podstawy integracji sensorycznej w dialogu.

4. Dialog w terapii.

5. Komu może pomóc metoda integracji sensorycznej w dialogu?

6. Pierwsze spotkanie - diagnostyka obserwacyjna.

7. Charakterystyka zachowań.

8. Możliwe przyczyny zaburzeń.

9. Idelany pokój do terapii metoda integracji sensorycznej w dialogu.

10. Zasady zabawy i wyznaczone granice zapewniaja poczucie.bezpieczeństwa, wsparcie i orientację.

11. Pierwsza godzina terapii.

12. Znaczenie błędu.

13. Opisy przypadków.

14. Usłyszeć melodię dziecka.

15. Stagnacja w terapii? Regresja?

16. Rola terapeuty.

17. Rola rodziców w terapii.

18. Współpraca z wychowawcami, nauczycielami, innymi terapeutami i lekarzami.

19. Moje pozorne triki.

20. Jak znaleźć właściwego terapeutę?

21. Pokój dziecięcy, który umożliwia dojrzewanie.

22. Integracja sensoryczna w dialogu poza sala terapeutyczną.

23. Jakie terapie właściwie uzupełniają terapię integracji sensorycznej w dialogu?

24. Kiedy nalezy zakończyć terapię?

25. Przybycie.

26. Bardzo rzadko chodzi o to.

Bibliografia.

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY