Opis
Autor w swojej pracy podejmuje próbę konstruowania strategii pedagogicznej wobec osób z niepełnosprawnością na podstawie szeroko rozumianego "doświadczenia Dzieła Lasek" i w oparciu o założenia chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej. Nawiązuje do myśli ideowej i tyflologicznej Róży Czackiej - założycielki Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi, odwołując się przy tym do koncepcji pedagogicznej księdza Janusza Tarnowskiego - twórcy chrześcijańskiej koncepcji pedagogiki personalno-egzystencjalnej.
Spis treści
1. Wprowadzenie w problematykę badawczą
2. Zagadnienia metodologiczne
3. Modelowanie jako jedna z metod konstruowania optymalnej strategii pedagogicznej
4. Integralna koncepcja człowieka ze szczególnym uwzględnieniem potrzeby rewalidacji osób z niepełnosprawnością
5. Pedagogika personalno- egzystencjalna podstawą kultury społecznej i wsparcia dla procesu rewalidacji osób z niepełnosprawnością
6. Pedagogiczno-rodzinny wymiar niepełnosprawności w świetle wstępnych założeń integralnej rewalidacji
7. Biblijno-eklezjalny wymiar niepełnosprawności a potrzeba integralnej rewalidacji
8. Podstawowe kategorie projektowanego modelu rewalidacji
9. Wstępne implikacje w projektowaniu integralnego modelu rewalidacji
10. Prawda o Trójcy Świętej modelem w budowaniu relacji międzyludzkich
11. Triuno Matki Czckiej jako trynitarne "doświdczenie lasek" i klucz do finalizacji budowy integralnego modelu rewalidacji
12. Uniwersalizm integralnego modelu rewalidacji