• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-kierunki-rozwoju-pedagogiki-specjalnej-horyzonty-pedagogiczne-tom-1_11581_150x190

KIERUNKI ROZWOJU PEDAGOGIKI SPECJALNEJ. HORYZONTY PEDAGOGICZNE. TOM 1

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 318
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-152-7
 
38,00 zł
34,20 zł 34,20 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Lektura tej książki sprawia, że zaczynamy lepiej rozumieć istotę i potrzebę zmian w obszarze pedagogiki specjalnej oraz jej związki z życiem społecznym. Autorzy, prezentując wiele stanowisk odnoszących się do zmian w pedagogice specjalnej, zachęcają do refleksji nad ich konsekwencjami zarówno w wymiarze społecznym (np. edukacja integracyjna), jak i indywidualnym (np. upodmiotowienie osób z niepełnosprawnością). Ze względu na aktualność poruszanych zagadnień oraz ich znaczenie dla rozwoju pedagogiki specjalnej publikacja powinna się spotkać z dużym zainteresowaniem.

Pragnę jednocześnie wyrazić uznanie dla autorów za podjęcie udanej próby zmierzenia się z problemami pedagogiki specjalnej oraz dla redaktorów za umiejętność zaprezentowania bardzo spójnej koncepcji recenzowanej książki.

Z recenzji dr. hab. Zdzisława Kazanowskiego

Książka jest skierowana do pedagogów specjalnych, nauczycieli, studentów pedagogiki. Jest to pierwszy tom serii Horyzonty Pedagogiczne.

Spis treści

Część I
Z teorii pedagogiki specjalnej
Zagadnienia terminologiczne i kierunki rozwoju

Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski
Przeobrażenia terminologiczne w pedagogice specjalnej. Jaka pedagogika?    15

Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta
Nowe tendencje i kierunki rozwoju pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną – zmiany paradygmatów    29

Grażyna Gunia
Ustawa o języku migowym – implikacje dla surdopedagogiki    41

Marzenna Zaorska
Dlaczego dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną oraz sprzężoną niepełnosprawnością intelektualną (nie) może być autystyczne?    53

Część II
Z praktyki subdyscyplin pedagogiki specjalnej

Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta
Czy praktyka pedagogiczna dotrzymuje kroku zmianom w teorii pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną?    75

Bernadeta Szczupał
Architektoniczne i urbanistyczne działania w kontekście potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową – dylematy legislacyjne    91

Iwona Jagoszewska
Przygotowanie nauczycieli szkół masowych do pracy z dziećmi z uszkodzonym słuchem   107

Monika Włodarczyk-Dudka
Interakcja uczeń – pies w edukacji i rehabilitacji
Empiryczna analiza poglądów przyszłych pedagogów specjalnych na wykorzystanie zwierząt w pracy z osobami z niepełnosprawnością   127

Aneta Mróz
Formy aktywizacji osób niepełnosprawnych intelektualnie mieszkających w Domu Pomocy Społecznej im. bł. Jana Pawła II w Krasnymstawie   141

Część III
Podmiot pedagogiki specjalnej

Aniela Korzon
Ewolucja stosunku rodziców do dziecka niepełnosprawnego   149

Beata Cytowska
Wydarzenia i osoby znaczące w biografii jako źródło samoświadomości osób z niepełnosprawnością intelektualną   157

Irena Ramik-Mażewska
Wybrane obszary samooceny dzieci z lekką niepełnosprawnością
intelektualną w integracyjnym systemie edukacji   179

Agnieszka Żywanowska
Niepełnosprawność intelektualna w obszarze wybranych mechanizmów stygmatyzacji społecznej   197

Barbara Winczura
Kompetencja emocjonalna dzieci z autyzmem   209

Joanna Żeromska-Charlińska
Obawa czy niebyt? Dysonans relacji w terminalnym okresie choroby   227

Hanna Szczerbicz
Odpowiedzialne ojcostwo – samotne wychowywanie dziecka z niepełnosprawnością   245

Katarzyna Plutecka
Rola ojca w rehabilitacji dziecka niesłyszącego z implantem ślimakowym   265

Bożena Sidor-Piekarska
Funkcjonowanie społeczne dzieci z trudnościami w rozwoju
w percepcji ich rodziców   277

Małgorzata Obara-Gołębiowska
Walka z otyłością jako problem psychospołeczny XXI wieku
Wpływ implementacji intencji celu na samoregulację odżywiania się   299

 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY