• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-kompetencje-pedagoga-w-kontekscie-teorii-i-praktyki-edukacji-specjalnej_4955_150x190

KOMPETENCJE PEDAGOGA W KONTEKŚCIE TEORII I PRAKTYKI EDUKACJI SPECJALNEJ

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: Kraków 2008
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 192
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7308-998-3
 
29,87 zł
29,80 zł 29,80 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Książka poświęcona jest kompetencjom zawodowym pedagogów specjalnych. Intencją redaktorów merytorycznych i autorów poszczególnych rozdziałów było ukazanie wspomnianych kompetencji nie tylko jako umiejętności skutecznego radzenia sobie w rozmaitych sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych, ale również jako określonych dyspozycji osobowościowych do pracy z osobami z niepełnosprawnością.
Tej ostatniej kwestii poświęcony został rozdział I. W kolejnym rozdziale przedstawione zostały kompetencje prakseologiczne ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie kontroli i oceny postępów uczniów. W rozdziale III omówione zostały kompetencje komunikacyjne nauczycieli oraz zagadnienia dotyczące terapii zaburzeń mowy u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Natomiast rozdział czwarty obejmuje artykuły skupione wokół idei integracji szkolnej. Autorki pierwszego podrozdziału charakteryzują na podstawie obszernych badań empirycznych postawy nauczycieli wobec tej formy kształcenia uczniów z nie¬pełnosprawnością. Z kolei podrozdział drugi dotyczy opinii nauczycieli na temat kształcenia integracyjnego uczniów z wadą słuchu.
Książkę zamykają wspomnienia poświęcone dwóm wybitnym postaciom polskiej pedagogiki specjalnej Ottonowi Lipkowskiemu oraz zmarłemu w ubiegłym roku Janowi Pańczykowi.

Spis treści

Wprowadzenie

 
Maria Flanczewska-Wolny

15 lat Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach – osiągnięcia i perspektywy

 
Rozdział I

Wybrane zasoby osobowości jako składniki

struktury kompetencji pedagoga specjalnego

Piotr Majewicz

Pedagog specjalny – osobowość i możliwości jej formowania

Aniela Korzon

Motywy wyboru zawodu pedagoga specjalnego

Zofia Dołęga

Nauczyciele wobec edukacji alternatywnej – w kontekście potrzeby samorealizacji

Bogusława Jodłowska

Mądrość jako cel i sens kształcenia pedagogów

Piotr Majewicz

Myślenie dywergencyjne i zachowania twórcze przyszłych pedagogów specjalnych

 

Rozdział II

Kompetencje prakseologiczne nauczyciela szkoły specjalnej

Adam Mikrut

Ocenianie jako obszar kompetencji nauczyciela kształcenia

zintegrowanego pracującego metodą ośrodków pracy

Małgorzata Kocuj

Pedagog specjalny we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej

Anna Suchon

Praca z osobami z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym w opinii słuchaczy Kolegium Nauczycielskiego oraz nauczycieli – analiza wyników badań własnych

Marzena Klaczak

Współpraca nauczycieli i personelu medycznego

szkoły przyszpitalnej z rodzicami dziecka chorego

 

Rozdział III

Pedagog specjalny w procesie rozwijania kompetencji komunikacyjnej i terapii zaburzeń mowy dziecka

Elżbieta M. Minczakiewicz

Strategie terapeutyczne w procesie usprawniania funkcji mowy i języka u dzieci z deficytami rozwoju w świetle założeń pedagogiki leczniczej Marii Montessori

Maria Borczykowska-Rzepka

Integracyjne walory muzyki jako elementu wspierającego terapię logopedyczną w psychogennych zaburzeniach mowy


Rozdział IV

Nauczyciele wobec idei integracji szkolnej

Janina Wyczesany, Ewa Dyduch

Postawy nauczycieli wobec integracji szkolnej

Katarzyna Plutecka

Nauczyciel wobec dylematów kształcenia integracyjnego ucznia z wadą słuchu

 
Wspomnienia

Elżbieta M. Minczakiewicz

Jan Pańczyk (1937–2007) mistrz i uczony – inicjator i organizator kształcenia kadr dla potrzeb edukacji specjalnej

Magdalena Budny

Wspomnienie o Ottonie Lipkowskim

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY