
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM
- Wydawca: CeDeWu
- Rok wydania: 2022
- Wydanie: I
- Ilość stron: 296
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788381025768
67,80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł
Opis
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
Autor: Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
W ciągu dwóch pierwszych dekad XXI wieku komunikacja marketingowa realizowana przez podmioty rynkowe zyskała na znaczeniu. Stanowi ona obszar intensywnych działań praktyki gospodarczej oraz przedmiot pogłębionych dociekań naukowych. Zmieniająca się dynamicznie rola komunikacji jest wynikiem oddziaływania wielu czynników i pojawiających się trendów, wśród których wiodące znaczenie mają: postępujące procesy globalizacji gospodarki, gwałtowny rozwój technologii informacyjnych i mediów społecznościowych, rosnące zapotrzebowanie na łatwy i szybki dostęp do informacji oraz umacniająca się pozycja rynkowa konsumentów.
W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:
- procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych
- uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym
- narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę
- wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej
- dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).
Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Spis treści
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
Autor: Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
1. Rola komunikacji w działaniach marketingowych
2. Determinanty komunikacji na rynku farmaceutycznym
3. Narzędzia komunikacji marketingowej na rynku leków bez recepty
4. Działania w zakresie komunikacji marketingowej na rynku leków
5. Wyzwania komunikacji marketingowej w branzy farmaceutycznej
6. W kierunku odpowiedzialnej komunikacji marketingowej