KOMUNIKACJA MARKETINGOWA NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM
- Wydawca: CeDeWu
- Rok wydania: 2023
- Wydanie: I
- Ilość stron: 296
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788381027014
65,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 67,80 zł
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
Autor: Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym - podejmując się przekazywania na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie - wymaga szczególnych kompetencji.
Na jej specyfikę wpływa głównie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. ograniczają możliwość stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa, że powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji.
W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:
Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
Autor: Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
1. Rola komunikacji w działaniach marketingowych
2. Determinanty komunikacji na rynku farmaceutycznym
3. Narzędzia komunikacji marketingowej na rynku leków bez recepty
4. Działania w zakresie komunikacji marketingowej na rynku leków
5. Wyzwania komunikacji marketingowej w branzy farmaceutycznej
6. W kierunku odpowiedzialnej komunikacji marketingowej
Badania laboratoryjne stanowią fundament nowoczesnej diagnostyki medycznej i naukowej,...
czytaj więcej