KOMUNIKACJA Z PACJENTEM
- Wydawca: Czelej
- Rok wydania: 2024
- Ilość stron: 106
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788375633474
30,60 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 30,60 zł
Dobra relacja i komunikacja z pacjentem to kluczowy czynnik przestrzegania przez niego zaleceń terapeutycznych, co jest istotnym elementem skutecznego leczenia. Należy dostosować komunikację do pacjenta, z którym lekarz spotyka się na wizycie. Autor zwraca uwagę na odmienną komunikację z pacjentem pediatrycznym czy osobą starszą. Dużym wyzwaniem dla lekarza jest również porozumiewanie się z pacjentem trudnym – z zaburzeniami psychicznymi, przewlekle chorym czy umierającym oraz z rodziną pacjenta. Autor omówił również takie zagadnienia, jak: komunikacja w zespole terapeutycznym, teleporady, a także, jak ważny jest wizerunek lekarza w sieci oraz budowanie tego wizerunku.
Rozdział I Komunikacja zawodowa jako umiejętność interpersonalna
Rozdział II Model procesu komunikacji zawodowej
Rozdział III Zasady komunikacji w relacji pacjent-lekarz
Rozdział IV Komunikacja a konflikt
Rozdział V Specyficzne sytuacje w komunikacji z pacjentem i jego rodziną
Dzięki swojej prostocie wykonania i bogactwu uzyskiwanych informacji, badanie moczu...
czytaj więcejNiedobór witaminy K może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych, które...
czytaj więcejMeningokoki są jednymi z głównych sprawców inwazyjnej choroby meningokokowej,...
czytaj więcejKiedy zdrowie stało się jednym z najważniejszych priorytetów dla wielu osób,...
czytaj więcejZespół Downa jest jedną z najczęściej występujących chorób genetycznych,...
czytaj więcej