• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-19995_20898_150x190

KOMUNIKOWANIE SIĘ LEKARZA I PACJENTA W MEDYCYNIE RODZINNEJ

  • Wydawca: Edra Urban & Partner
  • Rok wydania: 2021
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 280
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 9788366548824
 
79,00 zł
69,90 zł 69,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Komunikowanie się lekarza i pacjenta w medycynie rodzinnej

red. A. Mastalerz-Migas, A.K. Jankowska, J. Barański


„Jednym z najtrudniejszych elementów pracy lekarza jest umiejętność komunikowania się z pacjentem. Jest to tym trudniejsze, że do tej pory w zasadzie nie było w toku studiów medycznych przedmiotu, który kształtowałby i doskonalił te umiejętności. W prawidłowej (a więc satysfakcjonującej obie strony) interakcji lekarz–pacjent można napotkać liczne trudności i bariery, które bardzo szczegółowo i z dużą znajomością tematu opisują Autorzy”.
„Medycyna rodzinna jest szczególną dziedziną – lekarz opiekuje się swoimi pacjentami, na wielu etapach życia (od urodzenia do śmierci), z różnymi schorzeniami i problemami społeczno-środowiskowymi. Dlatego umiejętności komunikacyjne odgrywają w tym wypadku zasadniczą rolę.
Monografia obejmuje szeroki zakres zagadnień, skupiając się na aspektach praktycznych, jednocześnie czytelnik znajdzie tu definicje, koncepcje, nowoczesne modele komunikacji oparte na obszernej światowej literaturze.
W książce zostały poruszone zagadnienia związane zarówno z komunikacją werbalną, jak i niewerbalną. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony telekonsultacjom. Jest to stosunkowo nowe narzędzie wykorzystywane w codziennej pracy lekarza. Czytelnik znajdzie tu wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie takiego kontaktu z pacjentem. Ponadto w publikacji zawarte są rozdziały dotyczące komunikacji z dzieckiem, nastolatkiem, pacjentem w podeszłym wieku, przewlekle chorym, uzależnionym, a także część poświęcona komunikacji międzykulturowej.
Na wyjątkową uwagę zasługuje kolejny rozdział dotyczący komunikowania się z pacjentem w dobie COVID-19. Poruszone są w nim kwestie związane nie tylko bezpośrednio z zakażeniem SARS-CoV-2, ale także z depresją i poczuciem izolacji wywołanymi pandemią”.
 
Fragmenty Recenzji
dr hab. n. med. Ewa Rudnicka-Drożak
– Kierownik Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
 
 

Spis treści

Komunikowanie się lekarza i pacjenta w medycynie rodzinnej

red. A. Mastalerz-Migas, A.K. Jankowska, J. Barański

1 Komunikacja werbalna i niewerbalna
2 Techniki rozmowy z pacjentem
3 Jak poprawnie prowadzić wywiad
4 Telekonsultacje
5 Wybrane sposoby komunikowania się lekarza z pacjentem
6 Emocje w relacji lekarz–pacjent: jak sobie z nimi radzić
7 Postępowanie z dzieckiem i jego opiekunami. Porozumiewanie się z nastolatkiem
8 Zasady komunikowania się z pacjentem w podeszłym wieku
9 Komunikacja z pacjentem przewlekle chorym
10 Kontakt z pacjentem przewlekle chorym (schorzenia neurodegeneracyjne, układu krążenia, zaburzenia psychiczne)
11 Wsparcie informacyjne chorych na stwardnienie rozsiane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej
12 Przekazywanie pacjentowi i jego rodzinie złych i trudnych informacji dotyczących stanu zdrowia
13 Jak komunikować ryzyko związane z terapią?
14 Komunikacja z pacjentami odmiennych kultur Podstawowe informacje z zakresu komunikacji międzykulturowej potrzebne w opiece medycznej
15 Komunikacja z pacjentem w dobie COVID-19
16 Rozmowa z pacjentem uzależnionym od substancji psychoaktywnych
17 Jak rozmawiać o problemach seksualnych? Rozmowa z ofiarą przemocy
18 Udzielanie pomocy oraz komunikacja z osobami w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia i z osobami pomagającymi (tragedie i kataklizmy)
19 Komunikacja z pacjentami i ich rodzinami na oddziałach intensywnej terapii
20 Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem?
21 Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem
22 Motywowanie pacjentów do przestrzegania zaleceń
23 Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych
24 Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikacji lekarza z pacjentem
25 Troska, empatia, wsparcie
26 Zasada zachowania intymności i prywatności pacjenta
27 Wdzięczność w relacji pacjenta z lekarzem
28 Rozmowy z pacjentami u schyłku życia
29 Gabinet lekarza rodzinnego jako przestrzeń komunikacji
30 Choroby sprzyjające agresji
31 Przykłady zachowań agresywnych i sposoby radzenia sobie z agresywnym pacjentem
32 Agresja w przychodni oraz w izbie przyjęć
33 Agresja dzieci i nastolatków wobec personelu medycznego
34 Agresja osób z rozpoznaniem choroby psychicznej na oddziałach psychiatrycznych

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY