• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31018_20009_150x190

MEDYCYNA NARRACYJNA TEORIA I PRAKTYKA

  • Wydawca: Medycyna Praktyczna
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 435
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-7430-616-4
 
65,00 zł
58,00 zł 58,00 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Medycyna narracyjna Teoria i praktyka

Autor: Rita Charon, Sayantani DasGupta, Nellie Hermann, Craig Irvine, Eric R. Marcus, Edgar Rivera Colón, Danielle Spencer, Maura Spiegel

Medycyna narracyjna była na początku ścisłą dyscypliną kliniczną i teoretyczną, stawiającą sobie za cel udoskonalenie opieki zdrowotnej aby przyczynić się do odejścia od bezosobowej, żądnej zysku opieki zdrowotnej ku praktyce otwartej na poznawanie, dostrajającej się do jednostkowości, praktyce, która wypływa z wewnętrznych zasobów uczestników klinicznego spotkania.

Medycyna narracyjna Teoria i praktyka stanie się zapewne pozycją obowiązkową w bibliotekach klinicystów zaangażowanych w doskonalenie opieki, którą świadczą swoim pacjentom. Szczególnie użyteczna będzie dla studentów psychologii i socjologii zdrowia i medycyny oraz kierunków medycznych, a także literaturoznawców, filozofów i innych zainteresowanych humanistyką medyczną i komunikacją w opiece zdrowotnej. Będzie ponadto istotną pozycją referencyjną dla badaczy w obszarach nauk społecznych i nauk o zdrowiu, przedstawia bowiem zarówno filozoficzne korzenie, jak i kliniczną praktykę w opiece zdrowotnej i pedagogice. Książka ta wypełnia istotną lukę w obszarze humanistyki medycznej w Polsce, zapewniając klarowny wykład filozofii praktyki, ugruntowany w szczegółowych wskazówkach dotyczących takich praktycznych zagadnień, jak wybór tekstów, z którymi pracuje się na zajęciach, moderowanie dyskusji, wymyślanie inspiracji do kreatywnego pisania oraz odpowiadanie na teksty studentów.

Spis treści

Medycyna narracyjna Teoria i praktyka

Autor: Rita Charon, Sayantani DasGupta, Nellie Hermann, Craig Irvine, Eric R. Marcus, Edgar Rivera Colón, Danielle Spencer, Maura Spiegel

Wprowadzenie

Wstęp do wydania polskiego

Część I. Intersubiektywność

Rozdział 1. Świadectwa siebie: odkrywanie relacyjności poprzez literaturę

Rozdział 2. O tym, co robimy i co się dzieje naprawdę: literatura, doświadczenie, emocje i relacyjność podczas zajęć

Część II. Dualizm, człowieczeństwo i ucieleśnienie

Rozdział 3. Dualizm jako źródło cierpień I: filozofia, literatura i medycyna

Rozdział 4. Dualizm jako źródło cierpień II: filozoficzne remedium

Rozdział 5. I zachowaj nas od pewności: trening etyki narracyjnej

Część III. Tożsamości w pedagogice

Rozdział 6. Polityczność pedagogiki: kalekowanie, queerowanie i od-domawianie humanistyki zdrowia

Część IV. Uważne czytanie

Rozdział 7. Uważne czytanie – metoda charakteryzująca praktykę medycyny narracyjnej

Rozdział 8. Strategie treningu uważnego czytania

Część V. Kreatywność

Rozdział 9. Kreatywność: co, gdzie i dlaczego?

Rozdział 10. Czy można uczyć kreatywności?

Część VI. Jakościowe metody zdobywania wiedzy

Rozdział 11. Ze schodów przeciwpożarowych do danych jakościowych: pedagogiczna motywacja, ucieleśnione badania oraz wrażliwy słuch medycyny narracyjnej

Część VII. Praktyka kliniczna

Rozdział 12. Narracyjna przemiana zdrowia i opieki zdrowotnej

Rozdział 13. Jak medycyna narracyjna może przysłużyć się klinice

Noty o autorach

Bibliografia

Indeks

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY