
METODOLOGIA BADAŃ SPOŁECZNYCH
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: Warszawa 2012
- Wydanie: 2
- Ilość stron: 496
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-01-14999-4
81,90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł
Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.
Wznowienie klasycznej pracy omawiającej całościowo problemy metodologii badań społecznych. Stanowi podsumowanie wieloletnich badań i przemyśleń jednego z największych polskich specjalistów w tej dziedzinie, którego dorobek naukowy inspiruje kolejne pokolenia badaczy i teoretyków nauk społecznych. Z czasem uzyskała charakter pracy klasycznej w polskiej socjologii.
Pozycja obowiązkowa w biblioteczce każdego socjologa! Adresowana także do przedstawicieli innych nauk społecznych, jak psychologia czy psychologia społeczna, pedagogika, nauki polityczne czy ekonomiczne, a nawet do bardziej empirycznie zorientowanych adeptów nauk prawnych.
1. Problematyka i metody badań
2. Zjawiska społeczne i odpowiadające im pojęcia
3. Definiowanie pojęć i dóbr wskaźników
4. Rodzaje twierdzeń
5. Uzasadnianie twierdzeń. Empiryczna weryfikacja hipotez
6. Wyjaśnianie i przewidywanie
7. Budowa teorii
8. Praktyczne zastosowania socjologii
Strona Internetowa Medicon.pl korzysta z plików cookies. Możesz je wyłączyć w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.