• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Nowe drogi w andragogice i gerontologii

NOWE DROGI W ANDRAGOGICE I GERONTOLOGII

  • Wydawca: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
  • Rok wydania: dodruk 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 196
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7405-550-5
 
35,00 zł
31,50 zł 31,50 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

„Książka jest śladem moich podróży naukowych, uczestnictwa w konferencjach na przełomie XX i XXI wieku. Staram się być obecna w życiu naukowym i przekazywać idee, które wydają mi się ważne dla obu dyscyplin - edukacji w trakcie życia i edukacji przez życie. Idea ta współgra z nurtem badań biograficznych. W przekazanych tekstach wyraża się przez połączenie działań badacza z jego myślą biograficzną czy autobiograficzną. Lub inaczej – przez wykorzystanie myśli biograficznych czy autobiograficznych w pracach badawczych” (ze Wstępu Autorki)

Spis treści

Część I. Olga Czerniawska – człowiek i dzieło

Bogusław Śliwerski O mistrzu

Elżbieta Woźnicka Biografia i obszary poszukiwań naukowo-badawczych Profesor Olgi Czerniawskiej.

Alicja Kargulowa Profesor Olgi Czerniawskiej wizja poradnictwa andragogicznego i gerontologicznego

Józef Kargul Wkład Profesor Olgi Czerniawskiej w rozwój andragogiki w świetle Jej wystąpień odnotowanych przez uczestników Letniej Szkoły Andragogów i Poradoznawców

Tadeusz Aleksander Współpraca Profesor Olgi Czerniawskiej z Uniwersytetem Jagiellońskim

Hanna Solarczyk‑Szwec Profesor Olgi Czerniawskiej publikacje w „Edukacji Dorosłych” i „Roczniku Andragogicznym”. Przyczynek do analizy dorobku naukowego.

Część II. Andragogiczne peregrynacje Józef Półturzycki Działalność oświatowa Elizy Orzeszkowej

Joanna Madalińska‑Michalak Odpowiedzialność nauczyciela i jej rodzaje. Ku profesjonalnemu działaniu

Krzysztof Pierścieniak „Niewidzialne” uczenie się. O potrzebie przypominania rzeczy istotnych

Andrzej Zbonikowski Proces samoaktualizacji człowieka dorosłego – w świetle neopsychoanalizy

Monika Sulik Fotograficzna opowieść o upływie czasu – konteksty i odniesienia andragogiczne

Jiří Pavlů Uczymy się dla życia / Učíme se pro život

Andrzej Pieczywok Bezpieczeństwo jako wartość badawcza w edukacji dorosłych

Joanna Stelmaszczyk Moje inspiracje badawcze. Łódź w doświadczeniach biograficznych nauczycielek

Joanna Szłapińska Kształcenie ustawiczne w biografiach menedżerów

Anna Panek, Anna Wrona Uśmiech jako czynnik budowy kompetencji i relacji zawodowych w opinii studentów Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku‑Białej

Tomasz Maliszewski Szwedzka droga do wyższej szkoły ludowej. Przyczynek do dziejów modernizacji XIX‑wiecznej Szwecji

Ewa Trębińska‑Szumigraj Podróż do miasta, którego nie ma

Część III. Wyzwania gerontologii społecznej Zofia Szarota Gerontologia opiekuńcza – główne zadania instytucji pomocy społecznej

Leon Dyczewski Międzypokoleniowe relacje w rodzinie i społeczeństwie  Małgorzata Dzięgielewska Style życia w starości

Renata Konieczna‑Woźniak „Starość niejedno ma imię”. Stałość i zmienność stylów życia w starości

Artur Fabiś, Łukasz Tomczyk Ekonomiczne determinanty funkcjonowania osób w wieku senioralnym w Polsce

Anna Jaroszewska Dydaktyczno‑organizacyjny fenomen Uniwersytetów Trzeciego Wieku jako nowy obszar badań glottodydaktycznych

Agata Chabior Opieka i wsparcie w starości w perspektywie zmiany – na przykładzie projektu Edu.Care

Krzysztof Klimek Rozważania o czasie w kontekście starzenia się i starości

Część IV. Przemiany poradnictwa Elżbieta Siarkiewicz Delfy. Poradnicza praktyka dla poradniczych porównań i poradniczej refleksji

Daria Zielińska‑Pękał Od poradnictwa pośredniego do zapośredniczonego

Alicja Czerkawska Droga ludzkiej egzystencji – impresje poradoznawcze.

Bibliografia prac Profesor Olgi Czerniawskiej 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY