• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31987_21063_150x190

PEDOFILIA GENEZA I MECHANIZM ZABURZENIA

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2017
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 376
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788374893664
 
69,90 zł
61,60 zł 61,60 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Pedofilia Geneza i mechanizm zaburzenia

Autor: Maria Beisert

Nowy model pedofilii oparty na wynikach badań przeprowadzonych wśród wszystkich osadzonych w polskich więzieniach pedofilów!

  • Czy skłonność do pedofilii jest wrodzona czy nabyta?
  • Jakie mechanizmy psychologiczne rządzą postępowaniem pedofilów?
  • Czy ofiara nieuchronnie staje się sprawcą?


Na te i wiele innych pytań próbuje odpowiedzieć prof. Maria Beisert, niekwestionowany autorytet w dziedzinie seksuologii. Na podstawie wyników gruntownych badań, przeprowadzonych wśród osadzonych w polskich więzieniach pedofilów, proponuje nowy, autorski model genezy tego zaburzenia i przedstawia mechanizmy psychologiczne odpowiedzialne za krzywdzenie najmłodszych. Prezentuje najważniejsze współczesne koncepcje psychologiczne, konfrontuje je z wynikami badań, a także omawia różne możliwe przyczyny powstawania pedofilii.

Pedofilia jest zjawiskiem należącym do obszaru patologii – oto główna myśl, na której opiera się książka. Jest zjawiskiem ocenianym negatywnie, ponieważ szkodzi zdrowiu i narusza dobrostan wszystkich uczestników kontaktu seksualnego. Aby ich ochronić potrzebna jest rzetelna wiedza. Stąd – przeprowadzając szeroko zakrojone badania w zakładach karnych – autorka poszukiwała odpowiedzi na pytanie dlaczego ludzie dorośli, w tym wypadku mężczyźni, zamiast poszukiwać dojrzałego partnera seksualnego wykorzystują seksualnie dzieci. Co o tym decyduje? Czy biologia, czy środowisko?

Odpowiedzi okazały się zaskakujące. Nie udało się wyłonić jednego prostego mechanizmu odpowiedzialnego za powstanie pedofilii. Jest ich kilka, a znajomość każdego z nich okazała się niezbędna w procesie rozpoznawania zjawiska. Czytelnik może przekonać się na ile różnice temperamentalne wyjaśniają działania sprawców, ile znaczą wpływy rodziców, w jaki sposób zdolność radzenia sobie ze stresem, empatia i asertywność stają się niebezpiecznymi kompetencjami osobistymi dorosłych mężczyzn – sprawców, które „pomagają” skutecznie angażować dziecko w aktywność seksualną. I ostatecznie dowiedzieć się – co jest zwykle najbardziej kontrowersyjnym wątkiem – czy pedofile byli sami kiedyś ofiarami pedofilów.

Książka jest przeznaczona głównie dla osób, które z racji wykonywanego zawodu (psycholodzy, nauczyciele, lekarze, prawnicy, pedagodzy, pracownicy socjalni, psychoterapeuci) lub pełnionych funkcji (kuratorzy, policjanci, dyrektorzy zakładów karnych, sędziowie) potrzebują rzetelnej wiedzy o pedofilii, jej genezie, postaciach i konsekwencjach. Dla studentów stanowić może podręcznik opisujący patologię seksualną. Książka powinna ułatwić postawienie diagnozy, wydanie opinii, ferowanie i uzasadnianie wyroków, rozpoznanie zaburzeń oraz skuteczną pomoc sprawcom. Autorka położyła w niej nacisk na dostarczenie informacji tym, którzy mają największy wpływ na ludzkie losy.

Prof. UAM, dr hab. Maria Beisert – psycholog i seksuolog kliniczny, prawnik – pracownik naukowy Instytutu Psychologii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą obszaru seksuologii i psychologii klinicznej a w szczególności problematyki kryzysów, rozwoju seksualnego człowieka, terapii sprawców i ofiar patologii seksualnej. Jest autorką i współautorką wielu prac z tego zakresu. Najważniejsze publikacje książkowe to: Seks twojego dziecka; Rozwód. Proces radzenia sobie z kryzysem; Kazirodztwo. Rodzice w roli sprawców, Seksualność w cyklu życia. Kierownik Pracowni Seksuologii Społecznej i Klinicznej oraz Podyplomowego Studium Pomocy Psychologicznej w Dziedzinie Seksuologii działającego przy Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Biegły sądowy.

Tagi: zaburzenia seksualne ,

Spis treści

Pedofilia Geneza i mechanizm zaburzenia

Autor: Maria Beisert

Rozdział 1
Dyskusja wokół definicji pedofilii
1.1. Rodzaje definicji pedofilii
1.1.1. Definicje kliniczne pedofilii
1.1.2. Definicje prawnicze pedofilii
1.1.3. Definicje społeczne pedofilii
1.2. Pedofilia a zjawiska pokrewne
1.3. Tendencje i kierunki w procesie definiowania pedofilii
Rozdział 2
Przegląd teorii wyjaśniających genezę pedofilii
2.1. Teorie zintegrowane a teorie szczegółowe
2.2. Przydatność teorii szczegółowych w procesie wyjaśniania etiologii pedofilii
2.2.1. Teorie biologiczne
2.2.2. Teorie środowiskowe
2.3. Przydatność teorii zintegrowanych w procesie wyjaśniania etiologii pedofilii
2.3.1. Czteroczynnikowy model Finkelhora i Araji
2.3.2. Zintegrowana teoria etiologii przestępczości seksualnej Marshalla i Barbaree’ego
2.3.3. Czterostronna teoria molestowania dziecka Halla i Hirschmana
2.3.4. Model ścieżek Warda i Siegerta
Rozdział 3
Społeczno-rozwojowy model wyjaśniający powstanie i rozwój pedofilii – teoretyczna podstawa badań
3.1. Założenia teoretyczne badań własnych
3.1.1. Model wyjaśniający mechanizm powstania pedofilii
3.1.2. Hipotezy badawcze
3.2. Charakterystyka grupy i procedury badawczej
3.2.1. Opis badanej grupy
3.2.2. Opis procedury badawczej
3.2.3. Opis narzędzi badawczych
Rozdział 4
Znaczenie uwarunkowań biologicznych w procesie rozwoju pedofilii
4.1. Wpływ neurotransmiterów na zaburzenia funkcjonowania seksualnego
4.2. Znaczenie cech temperamentu sprawców w rozwoju pedofilii – wyniki badań
4.3. Znaczenie cech charakteru sprawców w rozwoju pedofilii – wyniki badań
Rozdział 5
Znaczenie środowiska rodzinnego w procesie rozwoju pedofilii – wpływy rodzicielskie i opiekuńcze
5.1. Znaczenie stylu przywiązania w rozwoju pedofilii
5.1.1. Istota i natura przywiązania dziecka
5.1.2. Znaczenie stylów przywiązania w dorosłości
5.1.3. Związki stylów przywiązania z przestępczością seksualną
5.1.4. Style przywiązania sprawców pedofilii – wyniki badań
5.2. Znaczenie postaw rodzicielskich w rozwoju pedofilii
5.2.1. Istota i natura postawy rodzicielskiej
5.2.2. Związki postaw rodzicielskich z przestępczością seksualną
5.2.3. Związki postaw rodzicielskich z rozwojem pedofilii – wyniki badań
5.3. Związki między stylami przywiązania pedofilów a postawami rodzicielskimi ich rodziców – wyniki badań
Rozdział 6
Znaczenie kompetencji społecznych w procesie rozwoju pedofilii
6.1. Kompetencje społeczne jako warunek budowania satysfakcjonujących relacji społecznych
6.1.1. Znaczenie kompetencji społecznych w rozwoju patologii seksualnej
6.1.2. Znaczenie kompetencji społecznych w rozwoju pedofilii – wyniki badań
6.2. Specyficzna rola empatii w tworzeniu i utrzymywaniu relacji społecznych
6.2.1. Specyficzna rola empatii w rozwoju patologii seksualnej
6.2.2. Złożona rola empatii w rozwoju pedofilii – wyniki badań
6.3. Style radzenia sobie ze stresem jako warunek adaptacji społecznej
6.3.1. Style radzenia sobie ze stresem a rozwój patologii seksualnej
6.3.2. Style radzenia sobie ze stresem a rozwój pedofilii – wyniki badań
Rozdział 7
Znaczenie przebiegu rozwoju seksualnego mężczyzny w etiologii pedofilii
7.1. Udział negatywnych doświadczeń seksualnych w rozwoju przemocy seksualnej
7.2. Wpływ wykorzystania seksualnego w dzieciństwie na wykorzystywanie dziecka w dorosłości
7.2.1. Podstawy teoretyczne hipotezy abused abuser
7.2.2. Nurty badawcze wykorzystujące hipotezę abused abuser
7.2.3. Przemiana ofiary w sprawcę – wyniki badań
7.3. Przebieg linii rozwoju seksualnego sprawców pedofilii
7.3.1. Znaczenie wczesnych doświadczeń seksualnych w rozwoju pedofilii
7.3.2. Doświadczenia seksualne sprawców pedofilii w okresie dzieciństwa i dorastania – wyniki badań
7.3.3. Związki wykorzystania seksualnego w dzieciństwie z linią rozwoju seksualnego sprawcy – wyniki badań
7.4. Udział zaburzonej linii rozwoju seksualnego mężczyzny w etiologii pedofilii – podsumowanie wyników badań
Rozdział 8
Mechanizm powstania pedofilii
8.1. Wnioski ogólne
8.2. Mechanizm rozwoju pedofilii w rodzinie
8.2.1. Model ogólny rozwoju pedofilii w rodzinie
8.2.2. Ścieżki realizacji modelu pedofilii rodzinnej
8.3. Mechanizm rozwoju pedofilii pozarodzinnej
8.3.1. Model ogólny rozwoju pedofilii pozarodzinnej
8.3.2. Ścieżka realizacji modelu pedofilii pozarodzinnej
8.4. Uniwersalny czy zróżnicowany model rozwoju pedofilii
8.5. Wnioski dla terapii

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

39,00 zł
34,90 zł
45,00 zł
39,90 zł

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY