• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-pomysly-wykorzystania-metod-aktywizujacych-w-szkolnictwie-polonijnym-w-norwegii_11577_150x190

POMYSŁY WYKORZYSTANIA METOD AKTYWIZUJĄCYCH W SZKOLNICTWIE POLONIJNYM W NORWEGII

  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 82
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-89250-33-9
 
39,00 zł
26,00 zł 26,00 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Celem książki jest prezentacja form i metod aktywizujących stosowanych w placówkach polonijnych. Przedstawiłam je na konkretnych przykładach autorskich scenariuszy, wywiadów oraz opisów pokazów audiowizualnych. Publikację kieruję do nauczycieli polonijnych działających w różnych miejscach na świecie, do studentów zainteresowanych problematyką pedagogiki oraz  do rodziców dzieci, które uczą się poza granicami kraju. Opracowanie może również okazać się pomocne dla pracowników Departamentu Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Edukacji Narodowej. Żeby skonkretyzować treść, świadomie zamieszczam zdjęcia i prace artystyczne dzieci, których rodzice wyrazili zgodę na ich wykorzystanie. Z myślą o jak najszerszym gronie czytelników staram się posługiwać przystępnym językiem, czytelnym zarówno dla profesjonalistów, jak i dla osób niezajmujących się na co dzień nauczaniem.


Treść podzieliłam na dwie części. Pierwsza z nich przedstawia funkcjonowanie szkolnictwa powszechnego i szkolnictwa mniejszości narodowych, oraz norweskiego ministerstwa oświaty, a także działalność polskich organizacji rządowych i pozarządowych i ich stosunek do szkolnictwa polonijnego. Istotny element tego fragmentu pracy stanowi rys historyczny wybranych placówek.


W części drugiej omawiam metody aktywizujące stosowane w nauczaniu przedmiotów ojczystych w szkolnictwie polskim w Norwegii. Sporo miejsca poświęcam podstawie programowej z 2010 roku, która stanowi ważny dokument opisujący proces wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, a zwłaszcza cele i treści dydaktyczne obowiązujące w nauczaniu poza granicami kraju w punktach konsultacyjnych i zalecane w szkołach sobotnich. Metody i formy pracy dokumentuję scenariuszami przeprowadzonych przeze mnie zajęć. Ważną część materiału badawczego stanowią ankiety wypełnione przez nauczycieli wymienionych placówek polonijnych.

Spis treści

Część I

1. Edukacja powszechna oraz szkolnictwo mniejszości narodowych i etnicznych w Norwegii

2. Kunnskapsdepartmentet - norweskie ministerstwo oświaty

3. Władze i organizacje Rzeczypospolitej Polskiej wobec szkolnictwa polskiego i polonijnego za granicą

4. Rys historyczny działań Szkolnego Punktu Konsultacyjnego w Oslo

5. Polska Społeczna Szkoła Sobotnia we Fredrikstad

6. Stowarzyszenie "Dzieci Polsce"

7. Podstawa programowa - krótka charakterystyka

Część II

1. Metody aktywizujące w nauczaniu przedmiotów ojczystych w szkolnictwie polskim w Norwegii

2. Konspekty i scenariusze zajęć

3. Strategia badań własnych 

4. Wnioski

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY