• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Promocja zdrowia dla studentów studiów licencjackich kierunku pielęgniarstwo i położnictwo. Tom I. Teoretyczne podstawy promocji zdrowia

PROMOCJA ZDROWIA DLA STUDENTÓW STUDIÓW LICENCJACKICH KIERUNKU PIELĘGNIARSTWO I POŁOŻNICTWO. TOM I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROMOCJI ZDROWIA

  • Wydawca: Czelej
  • Rok wydania: Lublin 2008
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 276
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-60608-67-8
 
59,00 zł
49,90 zł 49,90 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Rola i zakres promocji zdrowia są potencjalnie nieograniczone, a we współczesnych systemach ochrony zdrowia przypisuje się jej, coraz większe znaczenie. Promocja zdrowia w swojej najprostszej formie oznacza poprawianie zdrowia. Jest to podstawowy aspekt pielęgniarstwa i innych profesji opieki zdrowotnej oraz jedno z najważniejszych zadań w dziedzinie zdrowia. Dotychczasowe idee i perspektywy rozwoju promocji zdrowia wyznaczają nowe zadania dla pielęgniarek i położnych.

Do chwili obecnej nie było podręcznika, który obejmowałby zagadnienia z zakresu promocji zdrowia przeznaczonego dla pielęgniarek i położnych. Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do studentów kierunku pielęgniarstwo i położnictwo. Czynne zawodowo pielęgniarki i położne również znajdą tu treści, które będą użyteczne w ich codziennej pracy. Celem autorów podręcznika jest przede wszystkim przygotowanie Czytelników do twórczego włączenia się w realizację szeroko rozumianej promocji zdrowia. Zawarte treści nie wyczerpują całego spektrum problemów. Interdyscyplinarność i złożoność zagadnień związanych z promocją zdrowia powinny być inspiracją do dalszych poszukiwań. Podręcznik powstał przy udziale pracowników naukowo-dydaktycznych ośrodków akademickich z całej Polski,  co pozwoliło na ukazanie zagadnień z perspektywy różnych doświadczeń.

W przygotowaniu jest tom II podręcznika poświęcony promocja zdrowia w praktyce pielęgniarskiej.

Spis treści

Autorzy 5

Wstęp  9

Rozdział 1

ZDROWIE JAKO WARTOŚĆ 

Rozdział 2

PSYCHOSPOŁECZNY KONTEKST PROMOCJI ZDROWIA 

2.1. Wybrane zagadnienia z psychologii zdrowia

2.1.1. Psychologiczne aspekty promocji zdrowia na różnych  etapach życia człowieka  

2.2. Społeczny wymiar zdrowia 

2.3. Zachowania zdrowotne 

Rozdział 3

WYBRANE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU PROMOCJI ZDROWIA 

3.1. Rozwój promocji zdrowia 

3.1.1. Historia promocji zdrowia w Polsce 

3.2. Podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 

3.2.1. Edukacja zdrowotna – zadania pielęgniarki w promocji zdrowia 

3.3. Profilaktyka jako element promocji zdrowia 

3.4. Polityka zdrowotna a promocja zdrowia 

3.5. Teoretyczne podstawy konstruowania programów  dla potrzeb promocji zdrowia 

3.6. Marketing społeczny a promocja zdrowia 

Rozdział 4

PROMOCJA ZDROWIA W SPOŁECZNOŚCIACH LOKALNYCH 

4.1. Promocja zdrowia w społecznościach lokalnych

4.2. Zdrowe Miasto, Zdrowa Gmina, Województwo promujące zdrowie

4.3. Szkoła promująca zdrowie  

4.4. Zakład Pracy promujący zdrowie. Zdrowe miejsce pracy 

4.5. Szpital promujący zdrowie 

Rozdział 5

PROMOCJA ZDROWIA A PIELĘGNIARSTWO 

5.1. Promocja zdrowia w filozofii i teoriach pielęgniarstwa 

5.2. Promocja zdrowia a proces pielęgnowania 

5.3. Diagnoza dla potrzeb promocji zdrowia

Rozdział 6

WYBRANE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ W PROMOCJI ZDROWIA

Rozdział 7

PORADNICTWO W PRACY PIELĘGNIARKI I POŁOŻNEJ 

Rozdział 8

ETYCZNO-DEONTOLOGICZNE ASPEKTY

PROMOCJI ZDROWIA 

Indeks 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

79,00 zł
67,00 zł

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY