
PSYCHOANALIZA WSPÓŁCZEŚNIE CHOROBA ZWANA DOJRZEWANIEM
- Wydawca: MediPage
- Rok wydania: 2018
- Wydanie: I
- Ilość stron: 194
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-64737-82-4
52,80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
"Psychoanaliza współcześnie Choroba zwana dojrzewaniem"
Autor: Michel Vincent
Redaktor wydania polskiego: Cezary Żechowski
"W pierwszej części książki będzie mowa o spotkaniu między dzieckiem, jego rodziną a zespołem konsultującym. Autor, pokazuje jak dużej zręczności wymaga to spotkanie. Rodzina oraz dziecko konfrontują się z settingiem, który jest zarazem rygorystyczny, dokładny, jak i ruchomy oraz elastyczny, co pozwala wszystkim uczestnikom zastanowić się nad zajmowanym przez nich miejscem.
Dzieci i nastolatki, o których mowa w niniejszej książce nie są psychotyczne, nie prezentują też ostrych zaburzeń charakteru ani zachowania .
W trzeciej części książki Michel Vincent przedstawia pewną liczbę założeń teoretycznych pochodzących od jego długotrwałej praktyki, które stanowią próby tworzenia powiązań psychicznych i są sposobem na sformalizowanie jego doświadczeń klinicznych. Mowa tu o teoretyzowaniu bez systematyzowania, a także o punktach oparcia, które autor stale poddaje testowaniu, aby je potwierdzić oraz aby odnaleźć nowe."
Fragment przedmowy do książki Psychoanaliza współcześnie Choroba zwana dojrzewaniem
Spis treści
"Psychoanaliza współcześnie Choroba zwana dojrzewaniem"
Autor: Michel Vincent
Redaktor wydania polskiego: Cezary Żechowski
PODZIĘKOWANIA
SŁOWO WSTĘPNE DO WYDANIA POLSKIEGO
PRZEDMOWA
KILKA SŁÓW O PLACÓWCE
CZĘŚĆ PIERWSZA Konsultacja
Rozdział 1 – Narcyzm w konsultacji nastolatków
Rozdział 2 – Zaznajomienie się
Rozdział 3 – Osoba trzecia i kwestia kierowania
Rozdział 4 – Praca z rodzicami
CZĘŚĆ DRUGA Terapie
Rozdział 5 – Burzliwa historia. Rzecz o konsultacjach terapeutycznych
Rozdział 6 – Zmienić teraz. Psychoterapia krótkoterminowa
Rozdział 7 – Synchronizacja terapeutów. Studium przeciwprzeniesienia w psychodramie indywidualnej dziecka
Rozdział 8 – Przeniesienie u nastolatka
Rozdział 9 – Uwagi o interpretacji zmieniającej
CZĘŚĆ TRZECIA Zagadnienia
Rozdział 10 – Wkraczanie w adolescencję
Rozdział 11 – Nastolatek w XVIII w. Don Giovanni Mozarta
Rozdział 12 – Rzecz o zanikaniu kompleksu Edypa
Rozdział 13 – Przeobrażenia w procesie identyfikacji
Rozdział 14 – Działać, aby myśleć. Od oporu do rozegrania
Rozdział 15 – Propozycje dotyczące czasu w psychoanalizie. Reperkusje metapsychologiczne
WNIOSKI