• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31216_20246_150x190

PSYCHOLOGIA MUZYKI

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 296
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-01-21337-4
 
49,00 zł
43,90 zł 43,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Psychologia muzyki

Autor: Maria Chełkowska-Zacharewicz

Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej.
Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki.
Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania.
"Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (…) Psychologia muzyki skłania do rozważań na temat związków teorii z praktyką, inspirując uważnego czytelnika do zadawania kolejnych pytań, które mogą się w przyszłości przyczynić do rozwoju psychologii muzyki."
Z recenzji dr hab. Aleksandry Rogowskiej, prof. UO

Spis treści

Psychologia muzyki

Autor: Maria Chełkowska-Zacharewicz

UWERTURA

1. Psychologia muzyki. Uniwersalność i interdyscyplinarność podejść

CZĘŚĆ I

Muzyka i aktywność muzyczna z perspektywy psychologii muzyki i muzykologii

HOMO MUSICUS – umysł i ciało

2. Współczesna muzykologia wobec psychologii muzyki. O znaczeniu perspektywy psychologicznej w refleksji o muzyce

3. Podstawy działania ludzkiego systemu słuchowego

4. Korelaty mózgowe wykonawstwa muzycznego

5. Poruszeni muzyką. Badania nad ruchem ciała w kontekście percepcji muzyki

EMOSAPIENS – reakcje na muzykę

6. Reakcje emocjonalne na muzykę. Natura emocji w doświadczeniu muzycznym

7. Efekt „tapety akustycznej” – ekstrawagancja czy strategia? Musique d’ameublement i audiomarketing

8. Muzykoterapia, czyli pogranicza nauki i sztuki. Praktyka, teoria, stan badań

CZĘŚĆ II

Działalność wykonawcza jako przedmiot badań i oddziaływań psychologiczno-edukacyjnych

ĆWICZENIE – niełatwa droga do sukcesu

9. Modele ćwiczenia instrumentalnego

10. Uzależnienie od uczenia się wśród muzyk

11. Pozytywna emocjonalność w ćwiczeniu gry na instrumencie. Rola radości i zainteresowania

12. Bez bólu nie ma efektów? Rola przekonań na temat bólu związanego z grą na instrumencie dla zdrowia muzyków

WYSTĘPOWANIE – konsonans umysłu i ciała

13. Trema jako złożona emocja koncertowa. Regulacja emocji podczas wystąpień publicznych

14. Trening mentalny wykonawcy. Mindfulness jako metoda rozwijania uwagi i radzenia sobie ze stresem

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY