• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Psychologia zarządzania w organizacji

PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA W ORGANIZACJI

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2010
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 304
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-01-16356-3
 
49,00 zł
41,90 zł 41,90 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa.
Ta interdyscyplinarna publikacja jest ciekawą propozycją dla studentów i wykładowców kierunków psychologicznych i nauk o zarządzaniu, specjalizujących się w psychologii organizacji. Stanowi też cenne źródło wiedzy dla praktyków, którzy chcieliby spojrzeć na swoją organizację nie tylko z ekonomicznego, ale i z psychologicznego punktu widzenia.

W polskiej literaturze psychologicznej jest stosunkowo niewiele wartościowych pozycji, poruszających tematykę funkcjonowania człowieka w ramach struktur organizacji produkcyjnych czy, szerzej, biznesowych. (...) stan ten wzbudza potrzebę bardziej zwartego i uporządkowanego przedstawienia teoretycznych i aplikacyjnych zastosowań psychologii w tej dziedzinie. Przygotowana pod redakcją Anny M. Zawadzkiej książka jest próbą uzupełnienia tej luki.
z recenzji dr hab. Wojciecha Cwaliny

Spis treści

CZĘŚĆ I. KSZTAŁTOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ -TRENDY

Rozdział 1. Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy Agnieszka Lipińska-Grobelny
Wprowadzenie
Kultura czy klimat organizacyjny - synonim czy antonim?
Kategorie klimatu i kultury organizacyjnej na podstawie wybranych koncepcji
Wpływ kultury w organizacji na wybrane aspekty funkcjonowania pracowników w pracy - przegląd badań
Kultura organizacyjna a system wartości pracowników
Klimat organizacyjny a style sprawowania władzy
Klimat organizacyjny a preferowane style komunikowania się w środowisku pracy
Klimat organizacyjny a postawy pracowników wobec zmian
Klimat organizacyjny a stres roli zawodowej
Podsumowanie

Rozdział 2. Wielokulturowość w organizacji - wyzwania dla zarządzania Aneta Chybicka, Natasza Kosakowska-Berezecka, Paulina
Petrus
Wprowadzenie
Trzy klucze porównań międzykulturowych
Koncepcja wymiarów kulturowych Geerta Hofstede'a
Koncepcja wzorców zachowań - projekt GLOBE
Kultura jako system wspólnych przekonań
Zarządzanie pracownikami w organizacji wielokulturowej - rozwijanie inteligencji kulturowej

CZĘŚĆ II. ROZWIJANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA POTENCJAŁEM SPOŁECZNYM - KIERUNKI

Rozdział 3. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach Paweł Jurek
Wprowadzenie
Kompetencje zawodowe - przegląd podejść do zagadnienia
Koncepcje kompetencji w ujęciu behawioralnym
Koncepcje kompetencji w ujęciu psychologii różnic indywidualnych
Dwupoziomowy Model Kompetencji Zawodowych - propozycja własnej koncepcji
Pomiar kompetencji zawodowych w Dwupoziomowym Modelu
Kompetencji Zawodowych
Zalety i ograniczenia Dwupoziomowego Modelu Kompetencji
Zawodowych
Zastosowanie kompetencji zawodowych w praktyce zarządzania potencjałem społecznym
Opisy stanowisk
Rekrutacja i selekcja
Analiza potrzeb rozwojowych i ewaluacja działań rozwojowych
Ocena okresowa pracowników
System motywacyjny
Podsumowanie

Rozdział 4. Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji
Mariola Laguna
Wprowadzenie
Cele szkoleń z perspektywy budowania konkurencyjności firmy
Przebieg i organizacja procesu szkoleniowego
Metody uczenia się w organizacji
Planowanie sesji szkoleniowych
Podsumowanie

CZĘŚĆ III. JEDNOSTKA W ORGANIZACJI - NOWE ZAGADNIENIA

Rozdział 5. Zaangażowanie w pracy i organizacji - przegląd problematyki i narzędzi pomiaru Anna Szabowska-Walaszczyk
Wprowadzenie
Źródła teorii zaangażowania
Charakterystyka zaangażowania
Zaangażowanie zawodowe a organizacyjne
Czynniki osobnicze i sytuacyjne (organizacyjne)
Zaangażowanie jako stan lub zespół zachowań
Model zaangażowania jako stanu według Wilmara Schaufeliego
Podstawowe założenia
Zaangażowanie według Schaufeliego a inne podejścia
Pomiar zaangażowania - zalety i wady dostępnych narzędzi
Zaangażowanie a funkcjonowanie organizacji i jednostki
Podsumowanie

Rozdział 6. Strategie pracy emocjonalnej - konstrukcja i trafność Skali
Pracy Emocjami Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz
Retowski, Dorota Szczygieł
Wprowadzenie
Praca emocjonalna jako proces regulacji emocji - podstawy teoretyczne SPE Konstrukcja Skali Pracy Emocjonalnej (SPE). Przygotowanie wstępnej puli pozycji
Trafność czynnikowa SPE
Podstawowe własności psychometryczne SPE
Trafność Skali Pracy Emocjonalnej (SPE)
Czynniki indywidualne a praca emocjonalna: wpływ obserwacyjnej samokontroli, inteligencji emocjonalnej oraz płci
Czynniki organizacyjne a praca emocjonalna: wpływ stażu pracy i czasu poświęcanego na kontakt z klientami
Konsekwencje pracy emocjonalnej: wypalenie zawodowe i stan zdrowia
Podsumowanie

Załącznik. Skala Pracy Emocjami (SPE)

CZĘŚĆ IV. KSZTAŁTOWANIE WIZERUNKU ORGANIZACJI I MARKI - NOWE MOŻLIWOŚĆ I METODY

Rozdział 7. Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa - przegląd pojęć i metod pomiaru Oleg Gorbaniuk
Wprowadzenie
Tożsamość, wizerunek i reputacja organizacji - przybliżenie pojęć
Rola metafory w eksploracji wizerunku przedsiębiorstw
Dynamika wizerunku i reputacji
Pomiar reputacji przedsiębiorstwa - przegląd metod
Propozycja narzędzia do pomiaru symbolicznego wizerunku przedsiębiorstwa
Podsumowanie

Załącznik. Skrócona wersja skali do badania "osobowości" organizacji
Załącznik. Pełna wersja skali do badania "osobowości" organizacji

Rozdział 8. O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji Anna Maria Zawadzka
Wprowadzenie
Pojęcie marki i wymiary wartości marki
Perspektywa procesu podejmowania decyzji, czyli marka jako strategia wyboru Perspektywa procesu poszerzania Ja-Marka jako koncepcja Ja i styl życia
Między marką produktu a organizacją jako marką - marka ewoluująca
Skuteczne zarządzanie marką - marka jako polityka społeczna

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY