• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-psychologiczne-znaczenie-pieniedzy_12442_150x190

PSYCHOLOGICZNE ZNACZENIE PIENIĘDZY

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2022
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 215
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788301178116
69,00 zł
60,90 zł 69 60.9 PLN 1
Bezpłatna dostawa przy zakupach
powyżej 300zł
Najniższa cena z 30 dni: 60,90 zł
Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności produktu
Imię i nazwisko
Email
Telefon

Opis

Pieniądze są zazwyczaj interpretowane w kategoriach ekonomicznych z uwzględnieniem ich funkcji transakcyjnej. Ekonomia definiuje pieniądz jako środek wymiany, który w żadnym wypadku nie staje się dla człowieka celem samym w sobie. W tym sensie dostrzega w nim swego rodzaju instrument niezbędny do zaspokajania rozmaitych potrzeb. Jednak nawet potoczne obserwacje przemawiają za tym, że tego rodzaju racjonalne ujęcie pieniądza nie wyczerpuje wszystkiego, co można o nim powiedzieć lub napisać. Pieniądze są dla ludzi ważne nie tylko dlatego, że mogą je wykorzystywać w kupowaniu produktów lub usług. Właściwie już od momentu, w którym zostały wynalezione, stały się wskaźnikiem statusu społecznego, władzy, czy prestiżu, ale także źródłem niepokoju i silnych negatywnych emocji, jak zawiść, lęk lub wstyd. Zatem, oprócz oczywistego znaczenia instrumentalnego, pieniądze mają także znaczenie symboliczne i wykraczają poza świat finansowego profanum, sakralizując nasze codzienne życie. O takich właśnie symbolicznych i emocjonalnych właściwościach pieniędzy możemy przeczytać w książce Agaty Gąsiorowskiej.
Z recenzji prof. Tomasza Zaleśkiewicza

Spis treści

Wprowadzenie 

1. Pieniądze i ich psychologiczne znaczenie 
1.1. Czym są pieniądze i skąd się wzięły? 
1.2. Dualna natura pieniędzy 
1.3. Jak eksperymentalnie badać psychologiczną naturę pieniędzy? 
1.3.1. Wzbudzanie myśli o pieniądzach 
1.3.2. Pożądanie pieniędzy 
1.4. Dotychczasowe teorie dotyczące psychologicznego znaczenia pieniędzy 
1.4.1. Koncepcja orientacji samowystarczalnej i wyceny rynkowej 
1.4.2. Model motywacyjnych konsekwencji aktywizacji umysłowych reprezentacji pieniędzy 
1.5. Koncentracja na sobie jako podstawa psychologicznego znaczeniapieniędzy 

2. Symboliczne i instrumentalne postawy wobec pieniędzy 
2.1. Pomiar postaw wobec pieniędzy 
2.2. Skala Postaw Wobec Pieniędzy SPP 
2.3. Typy postaw wobec pieniędzy 
2.4. Dwuwymiarowy model postaw wobec pieniędzy 
2.4.1. Analiza konfirmacyjna dwuwymiarowego modelu postaw wobec pieniędzy 
2.4.2. Analiza rzetelności dwuwymiarowego modelu postaw  wobec pieniędzy 
2.4.3. Analiza trafności dwuwymiarowego modelu postaw wobec pieniędzy 
2.5. Podsumowanie 

3. Psychologiczne znaczenie pieniędzy a koncentracja na sobie 
3.1. Dostępność konstruktówja a pożądanie pieniędzy (badanie 1) 
3.1.1. Osoby badane i procedura 
3.1.2. Wyniki 
3.2. Dostępność Ja niezależnego i postawy wobec pieniędzy a ich pożądanie (badanie 2) 
3.2.1. Osoby badane i procedura 
3.2.2. Wyniki 
3.3. Wzbudzenie myśli o pieniądzach a dostępność Ja niezależnego i współzależnego (badanie 3) 
3.3.1. Osoby badane i procedura 
3.3.2. Wyniki 
3.4. Wzbudzenie myśli o pieniądzach a skuteczność komunikatu perswazyjnego odwołującego się do Ja (badanie 4) 
3.4.1. Osoby badane i procedura 
3.4.2. Wyniki 
3.5. Wzbudzenie myśli o pieniądzach i postawy wobec nich a orientacja sprawcza i poczucie własnej wartości (badanie 5) 
3.5.1. Osoby badane i procedura 
3.5.2. Wyniki 
3.6. Podsumowanie 

4. Psychologiczne znaczenie pieniędzy a samoocena 
4.1. Czy myślenie o pieniądzach wzmacnia samoocenę? (badanie 6) 
4.1.1. Osoby badane i procedura 
4.1.2. Wyniki 
4.2. Narcyzm jako skutek myślenia o pieniądzach (badanie 7) 
4.2.1. Osoby badane i procedura 
4.2.2. Wyniki 
4.3. Myślenie o pieniądzach i postawy wobec nich a samoocena utajona (badanie 8) 
4.3.1. Osoby badane i procedura 
4.3.2. Wyniki 
4.4. Czy porażka wzmaga pragnienie pieniędzy? (badanie 9) 
4.4.1. Osoby badane i procedura 
4.4.2. Wyniki 
4.5. Porażka, postawy wobec pieniędzy i ich pożądanie (badanie 10) 
4.5.1. Osoby badane i procedura 
4.5.2. Wyniki 
4.6. Porażka i samoocena a pragnienie pieniędzy u osób o różnych postawach wobec pieniędzy (badanie 11) 
4.6.1. Osoby badane i procedura
4.6.2. Wyniki 
4.7. Sukces, porażka, pieniądze i egotyzm atrybucyjny (badanie 12) 
4.7.1. Osoby badane i procedura
4.7.2. Wyniki 
4.8. Pieniądz jako bufor chroniący przed utratą poczucia własnej wartości (badanie 13)
4.8.1. Osoby badane i procedura
4.8.2. Wyniki 
4.9. Podsumowanie 

5. Psychologiczne znaczenie pieniędzy jako bufor chroniący przed trwogą egzystencjalną 
5.1. Lęk przed śmiercią a kryteria bycia bogatym (badanie 14)
5.1.1. Osoby badane i procedura 
5.1.2. Wyniki 
5.2. Lęk przed śmiercią a percepcja pieniędzy (badanie 15) 
5 2.1. Osoby badane i procedura badawcza 
5.2.2. Wyniki 
5.3. Lęk przed śmiercią i postawy wobec pieniędzy a zapłata za przysługę (badanie 16) 
5.3.1. Osoby badane i procedura 
5.3.2. Wyniki 
5.4. Lęk przed śmiercią i postawy wobec pieniędzy a rekompensata za odroczenie nagrody (badanie 17) 
5.4.1. Osoby badane i procedura 
5.4.2. Wyniki 
5 5. Czy myślenie o wydawaniu i oszczędzaniu redukuje lęk przed śmiercią? (badanie 18) 
5.5.1. Osoby badane i procedura 
5.5.2. Wyniki 
5.6. Myślenie o pieniądzach a lęk przed śmiercią u osób o różnych postawach wobec pieniędzy (badanie 19) 
5.6.1. Osoby badane i procedura 
5.6.2. Wyniki 
5.7. Podsumowanie 

Słowo na zakończenie. Z laboratorium psychologicznego do realnego świata 

Bibliografia 

Spis rysunków 

Spis tabel 

Indeks nazwisk 

Indeks rzeczowy

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

44,99 zł
35,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 35,90 zł
89,00 zł
80,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 80,90 zł
79,00 zł
66,36 zł
Najniższa cena z 30 dni: 79,00 zł
89,00 zł
78,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 78,90 zł
120,00 zł
105,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 105,90 zł
49,99 zł
44,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 35,20 zł
59,00 zł
51,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,90 zł
69,00 zł
55,20 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,00 zł

POLECAMY

248,00 zł
210,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 248,00 zł
46,90 zł
39,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł
99,00 zł
88,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 88,90 zł
64,00 zł
57,60 zł
Najniższa cena z 30 dni: 57,60 zł
99,00 zł
87,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 84,90 zł
69,00 zł
62,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,10 zł
109,00 zł
95,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 92,90 zł
59,00 zł
49,12 zł
Najniższa cena z 30 dni: 41,90 zł
47,00 zł
39,05 zł
Najniższa cena z 30 dni: 37,05 zł
550,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 550,00 zł
58,00 zł
52,20 zł
Najniższa cena z 30 dni: 52,20 zł
25,00 zł
23,75 zł
Najniższa cena z 30 dni: 23,75 zł
48,90 zł
44,01 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,90 zł
160,00 zł
136,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 136,00 zł
59,90 zł
52,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 52,90 zł
29,40 zł
26,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 26,90 zł