• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych oraz jak przekuć je w metodyczne cnoty

SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH ORAZ JAK PRZEKUĆ JE W METODYCZNE CNOTY

  • Wydawca: Fraszka Edukacyjna
  • Rok wydania: 2017
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 227
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-61309-28-4
 
33,00 zł 33,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

"Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych oraz jak przekuć je w metodyczne cnoty" autorstwa Moniki Badeckiej-Kozikowskiej

Książka ta - napisana żywym, barwnym językiem, z wielką dawka humoru - ma charakter praktycznego poradnika, wspartego podwalinami teoretycznymi. Powstała w wyniku analizy przeprowadzonych przez Autorkę szerokich badań statystycznych.

Autorka ujawnia wprawdzie i wytyka nauczycielom braki i błędy metodyczne, nazwane grzechami, ale tylko po to, aby im pomóc nie popełniać ich więcej. Pokazuje, jak każdy z metodycznych grzechów przekuć w metodyczną cnotę - czyli, jakie zmiany wprowadzić w sposobie nauczania, aby stać się świetnym nauczycielem, za którym przepadają jego uczniowie.

Dr monika Badecka-Kozikowska jest ekspertem i entuzjastką nowoczesnego nauczania języka angielskiego, co zaowocowało napisaniem przez nią szeregu poradników metodycznych dla nauczycieli języków obcych. Bazą i gwarancją skutecznej nauki języka obcego jest, wg dr Badeckiej, dobry warsztat metodyczny nauczyciela i umiejętność jego wykorzystania, wraz z uruchomieniem na zajęciach pozytywnych emocji u uczniów. Przyjemność i satysfakcja z uczestnictwa ucznia w interesujących i angażujących komunikacyjnych zadaniach językowych powinny wynikac z wcześniejszej, solidnej i kontrolowanej praktyki językowej, zgrabnie przeprowadzonej przez nauczyciela.

Spis treści

"Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych oraz jak przekuć je w metodyczne cnoty" autorstwa Moniki Badeckiej-Kozikowskiej

Wstęp.

Rozdział 1 O tym, jak ujawniły się grzechy i cnoty nauczycieli języka angielskiego.

1.1. Umiejętności nauczyciela i konieczne warunki do uruchomienia skutecznego warsztatu metodycznego.

1.2. Niezbędne narzędzia jako elementy wyposażenia warsztatu metodycznego kompetentnego nauczyciela języka obcego.

1.3. Uczniowie o warsztacie swoich nauczycieli.

Rozdział 2 Grzechy główne 1 i 2:

- Grzech niepełnej dedukcyjnej prezentacji nowych elementów języka, wspartej językiem polskim.

- Grzech braku praktyki kontrolowanej nowo wprowadzonych elementów języka.

2.1. Obietnica poprawy i zadośćuczynienie za grzechy 1 i 2.

2.2.U teoretycznych źródeł metodycznych cnót.

Rozdział 3 Grzechy główne 3 i 4

- Grzech zawłaszczenia lekcji przez nauczyciela.

- Grzech złego projektowania i nieprawidłowego wdrażania aktywności komunikacyjnych.

3.1. Gdzie i kiedy schodzimy na złą drogę i jak powrócić na dobrą?

3.2. Diabeł tkwi w doborze modeli interakcji.

3.3. U źródeł teorii wspierającej praktykę.

Rozdział 4 Grzech główny 5:

- Grzech niedoskonałego doskonalenia sprawności receptywnych.

4.1. Co trzeba wiedziec o niereceptywności sprawności receptywnych żeby ich nauczyć?

4.2. Ujawniamy grzech niedoskonałego doskonalenia czytania ze zrozumieniem.

4.3. U teoretycznych źródeł natury słuchania ze zrozumieniem.

4.4. Mini-katechizm organizowania czytania i słuchania ze zrozumieniem.

Rozdział 5 Grzechy główne 6 i 7.

5.1. Co mądrzy ludzie uważają na temat tłumaczenia i czytania na głos w klasie języka obcego?

5.2. Jak porzucić złe nawyki tłumaczenia i czytania na głos?

Rozdział 6 O grzeszkach pomniejszych, ale dokuczliwych.

6.1. Grzeszek nieprzyjaźnie zagospodarowanej przestrzeni.

6.2. Cnota obecności i grzeszek jej sprawdzania.

6.3. Święte i odwieczne zapisywanie tematu.

6.4. Mania pisania.

6.5. Chaos i gadulstwo zamień na minimum słów, gesty i przykłady.

6.6. Grzeszek bezruchu nauczyciela leniucha stacjonującego w bazie.

6.7. Grzeszek kaznodziejstwa, czyli mowa jest srebrem, a milczenie (nauczyciela) złotem.

6.8. Grzeszek bezcelowej lekcji (to właściwie potworne GRZESZYSKO!).

6.9. Grzeszek bezbarwnej i niemej lekcyjnej sztampy.

Rozdział 7 Warsztat metodyczny nauczyciela języka angielskiego szkół ponadpodstawowych. Badania statystyczne.

7.1. Wprowadzenie.

7.2. Cel badań.

7.3. Schemat badań.

7.4. Dobór i charakterystyka próby.

7.5. Metody badawcze.

7.6. Narzędzia badawcze.

7.7. Opis przebiegu badań.

Rozdział 8 Warsztat metodyczny nauczycieli języka angielskiego szkół ponadpodstawowych: prezentacja i analiza wyników badań.

8.1. Zestawienia procentowe odpowiedzi do pytań Ankiety ucznia.

8.2. Współzależność występowania elementów warsztatu metodycznego.

8.3. Odpowiedzi na pytania badawcze.

8.4. Otwarcie dalszych pytań badawczych.

Aneksy.

Bibliografia.

 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY