TRENING INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ W SCHIZOFRENII Z PŁYTĄ CD PORADNIK TERAPEUTY
- Wydawca: DK Media Poland
- Rok wydania: 2014
- Wydanie: I
- Ilość stron: 150
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788393809943
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 62,90 zł
Na drodze nowatorskiego zastosowania treningu dla polepszenia inteligencji emocjonalnej, pacjenci ze schizofrenią i zaburzeniami schizoafektywnymi mogą wytrenować również te krytyczne aspekty poznania społecznego, które są istotne dla rozwoju i rehabilitacji. Przykładami obszarów funkcjonowania, na których skupia się ten trening, są społeczne samopostrzeganie i społeczne postrzeganie innych, umiejętność emocjonalnej zmiany perspektywy, umiejętności rozpoznawania celów działania innych osób, obchodzenie się z negatywnymi emocjami, takimi jak lęk, czy depresja, a także umiejętność intensyfikowania pozytywnych emocji i możliwie długofalowego ich utrzymywania. Deficyty w tych obszarach są właściwie podstawową cechą zaburzeń z kręgu schizofrenii, związaną z ryzykiem chorowania. Nowe badania wykazały, że znacząco wpływają one nie tylko na możliwość nawrotów choroby, ale również na orientację w "przestrzeni" międzyludzkiej. Co za tym idzie, decydują one o tym, czy człowiek mimo zachorowania na schizofrenię będzie mógł zrealizować osobiste cele życiowe, w takich dziedzinach życia jak partnerstwo, przyjaźń i praca. Trening inteligencji emocjonalnej skupia się na tych podstawowych procesach, aby w połączeniu z nowoczesnym leczeniem przeciwpsychotycznym poszerzać potencjał rehabilitacyjny i jakość życia pacjentów dotkniętych schizofrenią.
Płyta CD-ROM zawiera w formie plików pdf materiały opublikowane w załączniku książki. Dane te mogą zostać odczytane i wydrukowane przy pomocy programu AcrobatReader.
Oprócz tego płyta zawiera w formacie jpg dziesięć zdjęć do treningu rozpoznawania emocji wyrażanych poprzez mimikę.
Tagi: schizofrenia ,
Rozdział 1: Zaburzenia z kręgu schizofrenii: krótka charakterystyka choroby i jej przebiegu
1.1 Charakterystyka objawów
1.2 Epidemiologia i przebieg
1.3 Wskazówki diagnostyczne
Rozdział 2: Profil niepełnosprawności–ograniczenia funkcjonowania poznawczego, poznania społecznego i emocjonalności
2.1 Zaburzenia poznawcze jako przeszkoda w leczeniu
2.2 Zaburzenia przetwarzania emocji i poznanie społeczne jako przeszkody w powodzeniu leczenia i rehabilitacji
2.3 Metody farmakologiczne oraz metody terapii poznawczo-behawioralnej stosowane w celu poprawy procesów przetwarzania emocji i poznania społecznego
Rozdział 3: Trening inteligencji emocjonalnej – podstawy empiryczne i obejmujące sesje instrukcje postępowania dla terapeutów
3.1 Formalna struktura sesji i identyfikacja osobistych celów terapeutycznych
3.2 Organizacja czasowa pojedynczej sesji i ćwiczeń pomiędzy sesjami
Rozdział 4: Przebieg poszczególnych sesji
4.1 Przegląd całego treningu
4.2 Uczucie przygnębienia i depresji
4.2.1 Sesja pierwsza: depresja 1
4.2.2 Sesja druga: depresja 2
4.2.3 Sesja trzecia: depresja 3
4.2.4 Sesja czwarta: wspieranie uczuć pozytywnych 1
4.2.5 Sesja piąta: wspieranie uczuć pozytywnych 2
4.2.6 Sesja szósta: wspieranie uczuć pozytywnych 3
4.2.7 Sesja siódma: lęk 1
4.2.8 Sesja ósma: lęk 2
4.2.9 Sesja dziewiąta: lęk 3
4.2.10 Sesja dziesiąta: czas wolny i zainteresowania 1
4.2.11 Sesja jedenasta: czas wolny i zainteresowania 2
4.2.12 Sesja dwunasta: czas wolny i zainteresowania 3
Bibliografia
Zespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej