Opis
Schizofrenia Poznawczo-behawioralny trening umiejętności społecznych Praktyczny przewodnik
Autorzy: Eric L. Granholm, John R. McQuaid, Jason L. Holden
Książka satnowi praktyczny podręcznik terapii, który krok po kroku opisuje proces uczenia się umiejętności ułatwiających osiągnięcie celu, jakim jest powrót do zdrowia. Podręcznik zawiera sugerowane scenariusze dla terapeuty, schematy, które można zastosować do wytłumaczenia pojęć i edukacji, oraz ćwiczenia i gry mające na celu podtrzymanie zaangażowania pacjenta.
W książce zawarto również zeszyt ćwiczeń CBSST dla pacjenta, w którym znajduje się podsumowanie dotyczące wszystkich umiejętności, oraz arkusze robocze przeznaczone do wypełnienia w domu (praca domowa). Z powyższych powodów trening CBSST jest stosunkowo łatwy do zastosowania z dużą dokładnością przez klinicystów na niemal każdym poziomie wykształcenia i doświadczenia.
Fragment wstępu do książki "Schizofrenia Poznawczo-behawioralny trening umiejętności społecznych Praktyczny przewodnik"
Książka przeznaczona jest dla: psychologów szkolnych, koordynatorów opieki zdrowotnej, specjalistów leczenia środowiskowego, specjalistów terapii uzależnień, specjalistów terapii zajęciowej, pracowników opieki społecznej, specjalistów pielęgniarstwa psychiatrycznego, psychologów i psychiatrów pracujących z osobami chorującymi na schizofrenię
Tagi:
schizofrenia ,
Spis treści
Schizofrenia Poznawczo-behawioralny trening umiejętności społecznych Praktyczny przewodnik
Autorzy: Eric L. Granholm, John R. McQuaid, Jason L. Holden
O autorach
Przedmowa
Wstęp
Podziękowania
Część I. Podstawy teoretyczne, wyniki badań oraz stosowanie ich w praktyce
Rozdział 1. Usprawnianie funkcjonowania osób ze schizofrenią
Rozdział 2. Trening CBSST jako praktyka oparta na dowodach
Rozdział 3. Rozpoczęcie pracy
Rozdział 4. Ocena: mierzenie skuteczności terapeutycznej CBSST
Część II. Praktyczny przewodnik
Rozdział 5. Wprowadzenie i sesja wyznaczania celów
Rozdział 6. Moduł umiejętności poznawczych
Rozdział 7. Moduł umiejętności społecznych
Rozdział 8. Moduł umiejętności rozwiązywania problemów
Rozdział 9. Grupy pacjentów o specjalnych potrzebach terapeutycznych
Część III. Zeszyt ćwiczeń dla pacjenta
Moduł umiejętności poznawczych
Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów
Sesja 2: związek między myślami, uczuciami i zachowaniami
Sesja 3: technika 3z – złap, zbadaj, zmień
Sesja 4: technika 3z – zbadaj to
Sesja 5: technika 3z – zmień to
Sesja 6: ćwiczenie techniki 3z
Moduł umiejętności społecznych
Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów
Sesja 2: skuteczna komunikacja kluczem do osiągnięcia celów
Sesja 3: wyrażanie przyjemnych uczuć
Sesja 4: formułowanie próśb w sposób pozytywny
Sesja 5: proszenie o pomoc w realizacji celów
Sesja 6: wyrażanie nieprzyjemnych uczuć
Moduł umiejętności rozwiązywania problemów
Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów
Sesja 2: wprowadzenie do techniki SCALE
Sesja 3: określanie problemu
Sesja 4: rozważanie wszystkich rozwiązań problemu
Sesja 5: opracowanie planu
Sesja 6: rozwiązywanie problemów związanych z celami
Aneks A. Narzędzia oceny pacjenta
Aneks B. Gry służące nauczaniu i zwiększeniu zaangażowania pacjenta
Aneks C. Materiały dodatkowe
Bibliografia
Indeks