• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Uzależnienia medialne Uwarunkowania leczenie profilaktyka

UZALEŻNIENIA MEDIALNE UWARUNKOWANIA LECZENIE PROFILAKTYKA

  • Wydawca: Wydawnictwo Edukacyjne
  • Rok wydania: 2018
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 183
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-65669-38-4
 
29,90 zł
26,90 zł 26,90 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Uzależnienia medialne Uwarunkowania leczenie profilaktyka

Autor: Agnieszka Ogonowska

Oto nowe zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki pierwotnie zatytułowanej Uzależnienia medialne, czyli o patologicznym wykorzystaniu mediów. Książka odnosi się do sytuacji, w których dzieci i młodzież wykorzystują media w sposób dysfunkcjonalny – tzn. taki, który okazuje się szkodliwy zarówno dla samego użytkownika, jak i jego otoczenia społecznego. Wyczerpanie pierwszego nakładu pozycji oraz dynamiczny rozwój mediów, a tym samym większa liczba badań empirycznych i studiów teoretycznych dotyczących tej problematyki, sprawiły, że drugie wydanie Uzależnień… zostało zaktualizowane o najnowsze ustalenia, opisy nowoczesnych form profilaktyki i terapii oraz wskazówki bibliograficzne. Publikacja jest przydatną pomocą dla nauczycieli, wychowawców, rodziców, pedagogów i psychologów szkolnych.

Tagi: uzależnienia książki , uzależnienia ksiażki , uzaleznienia książki

Spis treści

Uzależnienia medialne Uwarunkowania leczenie profilaktyka

Autor: Agnieszka Ogonowska

Rozdział 1. Media i człowiek - charakterystyka i uwarunkowania patologicznych relacji.

Nowe media. Nowe uzależnienia.

Istota uzależnienia.

Uzależnienie medialne. Czym jest? Jakie sa podstawowe typy uzależnień?

Typy uzależnień behawioralnych (od czynności)

Zasoby jednostki i ich wpływ na rozwój i wyjście z nałogu.

Etapy uzależnienia oraz mechanizmy rządzące nałogowym zachowaniem.

Objawy uzależnienia u dzieci i młodzieży.

Patologiczne uzależnienie od mediów jako wynik radzenia sobie z sytuacją stresową.

Uzależnienia medialne a cechy nowych mediów.

Źródła atrakcyjności Internetu.

Uzależnienie i zagrożenie uzależnieniem od Internetu u dzieci i młodzieży.

Zagrożenia (w) Sieci.

Potencjanie uzależniające cechy gier komputerowych.

Siecioholizm: podstawowe typy i rodzaje patologicznego uzależnienia od Internetu.

Patologiczny hazard i e-hazard.

Uzależnienie od telefonu komórkowego/smartfona.

Podatność na uzależnienia medialne.

Ambiwalencja. Typy konfliktów wewnętrznych i międzyludzkich a patologiczne wzorce korzystania z mediów.

Rozdział 2. Leczenie patologicznego korzystania z mediów.

Terapia poznawczo-behawioralna i dialog motywacyjny.

Wprowadzenie.

Jak motywować nastolatka do podjęcia terapii?

Rola terapeuty w procesie motywacji nastolatka do podjęcia terapii.

Dialog motywujący w terapii uzależnień.

Dynamiki i fazy procesu zmiany w leczeniu.

Nawroty i wpadki.

Myśli automatyczne. Schematy. Zniekształcenia poznawcze.

Praca z rodziną uzależnionego na przykładzie siecioholizmu.

Uzaleznienia a problem relacji dziecka z jego opiekunami.

Współuzależnienie.

Rozdział 3. Profilaktyka patologicznego korzystania z mediów.

Poziomy i strategie działań profilaktycznych.

Założenia programu profilaktycznego: analiza podstaw wybranego projektu.

Przeciwdziałanie Patologicznemu Używaniu Internetu i nadużywaniu komputera przez dzieci i młodziez szkolną: projekt pierwszy "systemowy".

Cele szczegółowe działań profilaktycznych: analiza projektu pierwszego.

Przewidywane korzyści i rezultaty wynikające z wdrożenia działan profilaktycznych.

Metody ewaluacji przeprowadzonych działań profilaktycznych.

Przeciwdziałanie Patologicznemu Używaniu Internetu i nadużywaniu komputera przez dzieci i młodzież szkolną: projekt drugi adresowany do pracowników oświaty.

Podstawy teoretyczne projektu.

Zakładane efekty działań profilaktycznych.

Metody ewaluacji przeprowadzonych działań profilaktycznych.

Edukacja medialna jako forma profilaktyki uzależnień.

Zakończenie: w stronę modelu zdrowego życia.

Bibliografia.

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY