W CO GRAJĄ LUDZIE PSYCHOLOGIA STOSUNKÓW MIĘDZYLUDZKICH
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: 2024
- Wydanie: 6
- Ilość stron: 240
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788301235093
56,05 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 59,00 zł
W co grają ludzie Psychologia stosunków międzyludzkich Erica Berne jest od lat jednym z najpopularniejszych podręczników psychologii.
Jego przekaz i wartość dydaktyczna zostala doceniona na całym świecie. Książka doczekała się tłumaczenia na kilkadziesiąt języków a w Polsce została wydana już po raz szósty.
Eric Berne, autor W co grają ludzie Psychologia stosunków międzyludzkich jest znanym amerykańskim psychiatrą, autorem wielu prac naukowych oraz twórcą analizy transakcyjnej. W swojej książce opisuje stosunki międzyludzkie właśnie w kategoriach analizy transakcyjnej. Atrakcyjności dodaje ujęcie typowych sytuacji społecznych w konwencji "gier". Uczy sposobów poprawy wzajemnych kontaktów między ludźmi, pozwalając czytelnikowi lepiej zrozumieć zarówno siebie, jak i drugiego człowieka.
W co grają ludzie Psychologia stosunków międzyludzkich składa się z 3 części:
Książka jest skierowana głównie do psychologów, terapeutów i pedagogów ale skorzystać z niej może również laik.
Przedmowa
Wstęp
1. Stosunki społeczne
2. Strukturalizowanie czasu
Część pierwsza. Analiza gier
Rozdział 1 Analiza strukturalna
Rozdział 2 Analiza transakcyjna
Rozdział 3 Procedury i rytuały
Rozdział 4 Rozrywki
Rozdział 5 Gry
1. Definicja
2. Przykład gry
3. Geneza gier
4. Funkcja gier
5. Klasyfikacja gier
Część druga. Skarbiec gier
Wstęp
1. Notacja
2. Wyrażenia potoczne
Rozdział 6 Gry życiowe
1. Alkoholik
2. Dłużnik
3. Kopnij mnie
4. Teraz cię mam, ty sukinsynu
5. Patrz, co przez ciebie zrobiłem
Rozdział 7 Gry małżeńskie
1. Kozi róg
2. Sąd
3. Oziębła kobieta
4. Udręczona
5. Gdyby nie ty
6. Patrz, jak bardzo się starałem
7. Kochanie
Rozdział 8 Gry na przyjęciach
1. Ależ to okropne
2. Wada
3. Spryt (Schlemiel)
4. Dlaczego ty nie - tak, ale
Rozdział 9 Gry seksualne
1. Walczcie ze sobą
2. Perwersja
3. Gwałt
4. Gra w pończoszkę
5. Awantura
Rozdział 10 Gry świata podziemnego
1. Policjanci i złodzieje
2. Jak się stąd wydostać
3. Wytnijmy numer Józkowi
Rozdział 11 Gry terapeutyc
2. Ja tylko próbuję ci pomóc
3. Ubóstwo
4. Wieśniaczka
5. Psychiatria
6. Głupi
7. Drewniana noga
Rozdział 12 Gry konstruktywne
1. Pracowite wakacje
2. Szarmancki
3. Filantrop
4. Lokalny mędrzec
5. Będziecie jeszcze dumni, że mnie znacie
Część trzecia. Na marginesie gier
Rozdział 13 Znaczenie gier
Rozdział 14 Gracze
Rozdział 15 Paradygmat
Rozdział 16 Autonomia
Rozdział 17 Osiągnięcie autonomii
Rozdział 18 Gry i co dalej?
Dodatek.Klasyfikacja zachowań