
WYBRANE SCHORZENIA RZADKIE KONTEKST TERAPEUTYCZNY
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2020
- Wydanie: I
- Ilość stron: 320
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-8085-279-2
59,90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł Najniższa cena z 30 dni: 59,90 zł
Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.
Wybrane schorzenia rzadkie Kontekst terapeutyczny
Autor: Leszek Ploch
Inspiracją do napisania publikacji stała się potrzeba podzielenia z Czytelnikami bogactwem autorskiego doświadczenia pedagogiczno-terapeutycznego, uzyskanego w okresie ponad trzydziestu lat pracy z osobami dotkniętymi schorzeniem rzadkim. W świetle praktyki terapeutycznej przedstawiono i usystematyzowano, z punktu widzenia medycznego, właściwości przypadków schorzeń rzadkich, zaprezentowano wykorzystane procedury diagnostyczno-terapeutyczne, wskazano skuteczne, specjalnie opracowane formy interwencji profilaktycznej i zaradczej. Wskazano przykłady dobrej praktyki wypracowanych możliwie skutecznych sposobów wspierania tych osób i ich rodzin.
Wybrane schorzenia rzadkie Kontekst terapeutyczny
Autor: Leszek Ploch
CZĘŚĆ I. ANAMNEZA BIEGU ŻYCIA UCZNIÓW Z RZADKIM SCHORZENIEM
1. Studium przypadku ucznia z zespołem Wolfa-Hirschhorna – pomiędzy schorzeniem a radością życia
1.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Wolfa-Hirschhorna
1.2. Wybrane swoistości i cechy charakterystyczne zespołu
1.3. Przypadek Weroniki
1.4. Nowy rozdział w życiu Weroniki – uczestnictwo w pantomimie
1.5. Dyskusja
2. Studium przypadku ucznia z fenyloketonurią – osobliwości funkcjonowania
2.1. Genetycznie uwarunkowany blok metabolizmu
2.2. Koncepcje wpływu fenyloketonurii na rozwój intelektualny jednostki
2.3. Przypadek Aleksandra
2.4. Model aktywności muzycznej w orkiestrze
2.5. Dyskusja
3. Studium przypadku ucznia z zespołem DiGeorge’a – droga w sytuacji bez wyjścia
3.1. Patogeneza zespołu DiGeorge’a
3.2. Obraz kliniczny i objawy
3.3. Przypadek Zbyszka
3.4. Model aktywności muzycznej z wykorzystaniem metody A. Tomatisa i Ch. Schwabe
3.5. Dyskusja
4. Studium przypadku ucznia z zespołem Williamsa-Beurena – z notatek obserwacji
4.1. Kliniczny obraz zespołu Williamsa-Beurena
4.2. Najczęstsze objawy i cechy charakterystyczne zespołu
4.3. Przypadek Moniki
4.4. Zainteresowania Moniki muzyką, śpiewem i grą na pianinie
4.5. Dyskusja
5. Studium przypadku ucznia z zespołem Turnera – spełnić marzenia
5.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Turnera
5.2. Cechy charakterystyczne zespołu
5.3. Przypadek Agnieszki
5.4. Bajki muzyczne źródłem inspiracji Agnieszki
5.5. Dyskusja
6. Studium przypadku ucznia z zespołem Retta – być wśród innych
6.1. Obraz kliniczny i rozpoznanie zespołu Retta
6.2. Charakterystyczne objawy zespołu Retta
6.3. Przypadek Elżbiety
6.4. Aktywność w teatrze cieni
6.5. Dyskusja
7. Studium przypadku ucznia z homocystynurią – odkrywać świat i ludzi
7.1. Obraz choroby metabolicznej
7.2. Objawy kliniczne homocystynurii
7.3. Przypadek Zdzisława
7.4. Aktywność w orkiestrze
7.5. Dyskusja
8. Studium przypadku ucznia z zespołem Angelmana – poznawać otoczenie zmysłami
8.1. Obraz schorzenia neurologicznego
8.2. Charakterystyka rozwoju dziecka z zespołem Angelmana
8.3. Przypadek Iwony
8.4. Aktywność doświadczania wielozmysłowego – Snoezelen
8.5. Dyskusja
9. Studium przypadku ucznia z zespołem Klinefeltera – ja jeszcze wam pokażę
9.1. Charakterystyka zespołu Klinefeltera
9.2. Objawy i przebieg zespołu Klinefeltera z kariotypem 48,XXXY
9.3. Przypadek Wiktora
9.4. Aktywność w choreoterapii
9.5. Dyskusja
10. Studium przypadku ucznia z zespołem Pradera-Williego – pozwólcie mi fantazjować
10.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Pradera-Williego
10.2. Charakterystyka objawów zespołu Pradera-Williego
10.3. Przypadek Celiny
10.4. Animacja pantomimiczno-lalkarska
10.5. Dyskusja
11. Studium przypadku ucznia z autyzmem – być zawsze z rodziną
11.1. Obraz kliniczny autyzmu wysoko funkcjonującego
11.2. Rozpoznanie autyzmu dziecięcego
11.3. Czas wolny postrzegany w rodzinie dziecka z autyzmem
11.4. Przypadek Szymona i jego niezwykłe zdolności muzyczne
11.5. Dyskusja
CZĘŚĆ II. DOMINACJA PASJI I ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW Z RZADKIM SCHORZENIEM
1. Metodologiczne podstawy analizy
1.1. Założenia teoretyczne analizy
1.2. Problematyka badawcza
1.3. Zmienne oraz wskaźniki w procedurze analizy
1.4. Procedura analizy indywidualnych biografii
1.5. Strategia analizy danych
2. Obszary inkluzji uczniów z rzadkim schorzeniem – analiza segmentacyjna
2.1. Ograniczenia zdrowotne w funkcjonowaniu uczniów
2.2. Ograniczenia przebiegu kariery szkolnej uczniów
2.3. Atmosfera domu rodzinnego uczniów
2.4. Osiągnięcia indywidualne na tle grupy
2.5. Dobrostan doświadczeń nabytych przez uczniów
2.6. Dyskusja
Strona Internetowa Medicon.pl korzysta z plików cookies. Możesz je wyłączyć w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.