• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-20584_21516_150x190

ZAANGAŻOWANIE W NAUKĘ I KLIMAT W SZKOLE

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2021
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 200
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788382700015
49,00 zł
43,90 zł 43,90 zł PLN 1
Dostawa od 12.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł
UWAGA!

Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.

Opis

Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole

Autor: Sylwia Gwiazdowska-Stańczak

Książka prezentuje dwa nowe pojęcia: zaangażowanie w naukę i klimat w szkole, czym jest i co się na nie składa.

Jakie czynniki wpływają na to, że uczniowie angażują się w naukę?

Co składa się na klimat w szkole i dlaczego jest on kluczowy dla angażowania się uczniów w naukę?

Na te pytania chciałby znać odpowiedź każdy nauczyciel i rodzic oraz pracownik zajmujący się podnoszeniem kompetencji uczniów, tj. psycholodzy i pedagodzy. Zaletą książki są zaprezentowane autorskie badania nad tą tematyką i wyniki porównawcze różnych szkół. Publikacja skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).

Spis treści

Rozdział 1. Zaangażowanie w naukę

1.1. Definicje i podstawy teoretyczne zaangażowania
1.1.1. Zaangażowanie behawioralne
1.1.2. Zaangażowanie emocjonalne
1.1.3. Zaangażowanie poznawcze
1.2. Czynniki wpływające na zaangażowanie w naukę
1.2.1. Oceny i ocenianie
1.2.2. Nauczyciele
1.2.3. Rodzina
1.2.4. Osiągnięcia szkolne
1.2.5. Rówieśnicy
1.2.6. Zaangażowanie w naukę a patologie społeczne
1.2.7. Zaangażowanie a osobowość i temperament
1.2.8. Motywacja do nauki
1.2.9. Zaangażowanie w modelach zdolności
1.3. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli i rodziców dotyczące kształtowania zaangażowania w naukę u uczniów

Rozdział 2. Klimat w szkole

2.1. Definicje i podstawy teoretyczne klimatu w szkole
2.1.1. Pozytywna relacja ucznia z nauczycielem
2.1.2. Stosunek do szkoły
2.1.3. Wsparcie w nauce
2.1.4. Nakazy i dyscyplina
2.1.5. Środowisko szkolne
2.1.6. Środowisko społeczne szkoły
2.1.7. Przestrzeganie praw i obowiązków
2.1.8. Zadowolenie z nauki
2.1.9. Zaangażowanie rodziców
2.1.10. Możliwości i zaangażowanie w naukę
2.2. Inne czynniki wpływające na klimat w szkole
2.2.1. Klimat w szkole a osiągnięcia szkolne
2.2.2. Klimat w szkole a patologie
2.2.3. Klimat w szkole a wielokulturowość
2.2.4. Klimat w szkole a nauczyciele
2.2.5. Klimat w szkole w modelach zdolności
2.3. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli i rodziców dotyczące kształtowania dobrego klimatu w szkole

Rozdział 3. Wyniki badań własnych

3.1. Problem badawczy i hipotezy
3.2. Zastosowane metody
3.3. Opis grupy badanej
3.4. Płeć ucznia a zaangażowanie w naukę i postrzeganie klimatu w szkole
3.5. Porównania uczniów uczęszczających do różnych typów szkół
3.6. Uczniowie z niską i wysoką średnią ocen a ich zaangażowanie w naukę i postrzeganie klimatu w szkole
3.7. Związek zaangażowania w naukę i klimatu w szkole z pozostałymi czynnikami
3.7.1. Zaangażowanie w naukę a klimat w szkole
3.7.2. Zaangażowanie w naukę a pozostałe zmienne
3.7.3. Klimat w szkole a pozostałe zmienne
3.8. Zaangażowanie w naukę przed pandemią i w czasie nauczania online
3.9. Skale klimatu w szkole wyjaśniające zaangażowanie w naukę
3.10. Weryfikacja hipotez i interpretacja wyników
3.10.1. Dziewczęta a chłopcy
3.10.2. Zaangażowanie i klimat a typ szkoły
3.10.3. Uczniowie z wysoką i niską średnią ocen
3.10.4. Charakterystyka zaangażowania i klimatu w szkole
3.10.4.1. Związki zaangażowania z klimatem w szkole
3.10.4.2. Związki zaangażowania z innymi zmiennymi
3.10.4.3. Związki klimatu w szkole z innymi zmiennymi
3.10.5. Zaangażowanie i klimat w szkole przed i w trakcie pandemii COVID-19
3.10.6. Jak klimat w szkole tłumaczy zaangażowanie
3.11. Ogólne wnioski, ograniczenia i perspektywy dalszych badań

Rozdział 4. Jak przełożyć wiedzę na praktykę – czyli program dla uczniów i szkół

4.1. Praca indywidualna z uczniem
4.1.1. Praca z psychologiem
4.1.2. Wsparcie nauczyciela
4.1.3. Pomoc rówieśnicza
4.2. Praca z klasą
4.2.1. Warsztaty w klasie
4.2.2. Wyjdźmy z klasą poza szkołę. Jak zaszczepić pasję do nauki?
4.2.3. Rozwiązywanie problemów grupowych
4.3. Praca z nauczycielami
4.3.1. Praca z psychologiem
4.3.2. Warsztaty grupowe
4.3.3. Współpraca nauczyciel – rodzic
4.4. Szkoła marzeń

Rozdział 5. Pytania i odpowiedzi
 

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY