• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Zaburzenie afektywne dwubiegunowe Jak opanować wahania nastroju Podręcznik pacjenta

ZABURZENIE AFEKTYWNE DWUBIEGUNOWE JAK OPANOWAĆ WAHANIA NASTROJU PODRĘCZNIK PACJENTA

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Rok wydania: 2017
  • Wydanie: II
  • Ilość stron: 238
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-233-4303-5
 
49,90 zł
44,90 zł 44,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
nakład wyczerpany - produkt niedostępny u wydawcy

Opis

 "Zaburzenie afektywne dwubiegunowe. Jak opanować wahania nastroju. Podręcznik pacjenta"

 Monica Ramirez Basco:

"Jest mi niezmiernie miło, że mogę podzielić się z czytelnikami drugim wydaniem książki Zaburzenie afektywne dwubiegunowe.

Wydanie pierwsze ukazało się w 2006 roku i miało - obok farmakoterapii - stanowić uzupełnienie poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń afektywnych dwubiegunowych typu I. Ćwiczenia obejmowały wiele formularzy często wykorzystywanych jako zadania domowe w pracy poza gabinetem. Jak sie okazało, z podręcznika korzystali nie tylko pacjenci z rozpoznaniem zaburzeń afektywnych dwubiegunowych typu I, lecz także klinicyści, personel odpowiedzialny za psychoedukację, członkowie rodziny i osoby cierpiące na inne typy wahań nastroju. Podręcznik został przetłumaczony na kilka języków, co dowodzi, że zaburzenia afektywne dwubiegunowe to problem ludzi na całym świecie.

Obraz zaburzeń afektywnych dwubiegunowych nieustannie ewoluuje. Klinicyści, naukowcy i pacjenci cierpiący na wahania nastroju nieprzerwanie odkrywają nowe sposoby i strategie postępowania z objawami. Po publikacji pierwszego wydania podręcznika opracowano kilka nowych leków stosowanych w leczeniu zaburzeń nastroju. Więcej wiemy o tym, jak aktywnie przewidywać i kontrolować epizody choroby. Lepiej umiemy im też zapobiegać. 

Ćwiczenia dostępne w pierwszym wydaniu książki opracowano z myślą o osobach z niedawno rozpoznanymi zaburzeniami afektywnymi dwubiegunowymi typu I, pacjentach, którzy dłużej żyli z chorobą, ale nie udało im się jeszcze opanować objawów, oraz chorych, którzy sprawnie kontrolują zmiany nastroju i sa w fazie terapii podtrzymującej. Dzisiaj więcej wiemy o różnych postaciach objawów występujących u osób z tym samym rozpoznaniem. Wiemy też, jak z upływem czasu objawy się zmieniają. Okazało się, że wiele osób doświadcza zmian nastroju, które niszczą im życie, choć nie wpisują się w podręcznikowe definicje depresji i manii.

Z tych powodów materiał zawarty w wydaniu drugim nie został podzielony według trzech wymienionych kategorii pacjentów. Zamiast tego skupiliśmy się na objawach zaburzeń z określonego spektrum. Łączy je klika cech wspólnych.

Z pracy z podręcznikiem korzyć więc mogą wynieść te osoby, u których występują epizodyczne bądź okresowe wahania nastroju, kiedy objawy pojawiają się, stopniowo nasilają, osiągają punkt krytyczny, a następnie słabną. Dzięki temu są albo przewidywalne, albo przynajmniej można je śledzić. Wiele wskazuje na to, że wywołują je określone czynniki - stres lub zmieniające się pory roku - które też można w jakimś stopniu kontrolować. Wahania nastroju wpływają na myśli, zachowania i emocje. Mogą utrudniać normalne funkcjonowanie i skłaniać do nietypowych zachowań.

Sposoby zauważania i kontrolowania wahań nastroju, które opisano w pierwszym wydaniu podręcznika, zostały rozwinięte i dopracowane z myślą o tych osobach, które od czasu do czasu przeżywaja gwałtowną huśtawkę nastrojów, ale nie otrzymały formalnego rozpoznania. Właściwie większość ćwiczeń przydaje się w przypadku normalnych "humorów" czy problemów ze stresem. Czytelnicy znajdą w podręczniku jeszcze więcej przykładowych objawów, problemów, okoliczności życiowych i umiejętności radzenia sobie z nimi. Ilustrują je historie bohaterów o różnym nasileniu wahań nastroju - od łagodniejszych zaburzeń nastroju po ciężkie postaci zaburzeń afektywnych dwubiegunowych.

Aby czytelnikom łatwiej było prześledzić i zrozumieć ogólne strategie kontrolowania zmian nastroju, rozdziały zostały skrócone, a ćwiczenia - przeredagowane. W każdym rozdziale korzystamy z materiału omówionego w rozdziałach wcześniejszych; czytelnicy po kolei pokonują pięć kroków prowadzących do kontroli nastroju. Możemy pominąć fragmenty, które nas nie dotyczą lub omawiają umiejętności już przez nas opanowane. 

W wydaniu drugim nie zmienił się cel - podręcznik uczy nowych metod rozpoznawania objawów we wczesnym ich stadium i pokazuje najróżniejsze strategie ich kontrolowania. Modelem teoretycznym leżącym u podstaw omawianych interwencji jest nadal terapia poznawczo-behawioralna - dobrze zbadana i skuteczna forma psychoterapii. Mamy nadzieję, że podręcznik uzupełni strategie, które juz stosujemy - na przykład leczenie farmakologiczne i psychoterapię. Czytelnicy moga śmiało przystąpić do lektury i zyskać szerszy obraz swojego jednostkowego wzorca wahań nastroju. Nauczą się sprawniej dostrzegac narastające objawy. Dowiedzą sie, jak podejmować szybklie działania, aby uniknąć pogorszenia sytuacji i złagodzic objawy. Niech każdy z nich postawi sobie wyraźny cel - nieustannie rozwijac umiejętności radzenia sobie z wahaniami nastroju, aby móc nad nimi z czasem zapanować."

z przedmowy do książki  "Zaburzenie afektywne dwubiegunowe. Jak opanować wahania nastroju. Podręcznik pacjenta" 

Spis treści

"Zaburzenie afektywne dwubiegunowe. Jak opanować wahania nastroju. Podręcznik pacjenta" , Monica Ramirez Basco.

Przedmowa.

Krok 1 Jak zyskać ogólny ogląd problemu ?

Rozdział 1 Opanować wahania nastroju.

Rozdział 2 Co warto wiedzieć o objawach zaburzenia afektywnego dwubiegunowego?

Rozdział 3 Odróżnić obajwy choroby od prawdziwego "ja".

Krok 2 Jak zauważyć nadejście objawów ?

Rozdział 4 Rozpoznawać i nazywać nastroje.

Rozdział 5 Rozpoznawać czynniki wywołujące objawy i lepiej sobie z nimi radzić.

Krok 3 Jak nie pogarszać sprawy?

Rozdział 6 Unikać tego, co pogarsza nam samopoczucie.

Rozdział 7 Nie pozwolić emocjom przejąć kontroli nad myślami.

Rozdział 8 Nie unikać i nie odkładać spraw na później.

Krok 4 Jak łagodzić objawy?

Rozdział 9 Odzyskać kontrolę w chwilach przytłoczenia.

Razdział 10 Zmienić negatywne spojrzenie na świat.

Rozdział 11 Analizować myśli.

Rozdział 12 Nie zaprzeczać potrzebie stosowania leków: przepracowanie problemu.

Rozdział 13 Systematycznie stosować leki.

Krok 5 Jak lepiej radzić sobie w życiu?

Rozdział 14 Skutecznie rozwiązywac problemy.

Rozdział 15 Lepiej radzić sobie ze stresem i wypracowac zdrowe nawyki.

Rozdział 16 Podejmowac lepsze decyzje.

Rozdział 17 Utrzymac postępy.

Materiały, instytucje i organizacje.

Indeks.

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY