• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31267_20301_150x190

ZESPÓŁ ASPERGERA ZROZUMIEĆ, ABY UZDROWIĆ WYDANIE 2

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: II
  • Ilość stron: 318
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788380859883
 
60,00 zł
52,80 zł 52,80 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Zespół Aspergera Zrozumieć, aby uzdrowić Wydanie 2

Autor: Agnieszka Kozdroń

Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki.

Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.

Tagi: zespół aspergera u dzieci , zespoł Aspergera u dzieci ,

Spis treści

Zespół Aspergera Zrozumieć, aby uzdrowić Wydanie 2

Autor: Agnieszka Kozdroń

ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH

1. Determinanty zaburzeń rozwojowych
2. Etiologia zespołu Aspergera
3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń
5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
6. Zaburzenia integracji sensorycznej
6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym

ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW

1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera
2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych
3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera
4. Integracja społeczna – mit czy realność
5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej
5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej
5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej
5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych
5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera
5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka

ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW

1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym
1.1. Diagnoza
1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności
1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera
2. Terapia dla twojego dziecka
2.1. Organizacja procesu terapeutycznego
2.2. Przemoc w terapii
2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera
2.4. Efekty terapeutyczne
3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym
3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym
3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności
4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki

Tytułem zakończenia
Zrozumieć i pokonać lęk
Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach
Bibliografia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY