• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-30334_19185_150x190

EFEKTYWNOŚĆ TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W USPRAWNIANIU ROZWOJU RUCHOWEGO I KSZTAŁTOWANIU GOTOWOŚCI SZKOLNEJ DZIECI 5-6-LETNICH

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2019
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 246
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8085-944-9
50,00 zł
45,00 zł 50 45 PLN 1
Bezpłatna dostawa przy zakupach
powyżej 300zł
Najniższa cena z 30 dni: 45,00 zł
UWAGA!

Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.

Opis

Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich

Autor: Jacek Szmalec

Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.

Tagi: integracja sensoryczna

Spis treści

Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich

Autor: Jacek Szmalec

Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego

1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka
1.2. Rozwój poznawczy
1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne
1.4. Rozwój emocjonalny
1.5. Rozwój społeczny
1.6. Rozwój moralny
1.7. Osobowość dziecka
1.8. Dominujące formy aktywności

Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej

2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną
2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna – rozważania terminologiczne
2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej
2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna
2.3.2. Dojrzałość intelektualna
2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna
2.3.4. Dojrzałość społeczna
2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole
2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych
2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych
2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej
2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole
2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną
2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej
2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)

Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury

3.1. Integracja sensoryczna – wyjaśnienia terminologiczne
3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej
3.3. Przetwarzanie sensoryczne
3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się
3.5. Terapia integracji sensorycznej
3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań
3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej
3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów
3.6.3. Metoda Bobathów
3.6.4. Masaż Shantali
3.6.5. Żonglowanie

Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych

4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze
4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze
4.3. Osoby badane
4.4. Przebieg badań

Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej – analiza wyników badań własnych

5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5–6-letnich
5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5–6-letnich
5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5–6-letnich
5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5–6-letnich
5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5–6-letnich
5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej  oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

PRODUKTY POWIĄZANE

63,00 zł
55,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 55,90 zł
29,90 zł
26,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 26,90 zł
24,50 zł
21,20 zł
Najniższa cena z 30 dni: 21,20 zł
59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 59,00 zł
49,50 zł
43,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 40,90 zł
57,00 zł
49,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 47,90 zł
40,02 zł
36,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 36,00 zł
59,50 zł
52,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 46,90 zł

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

59,90 zł
53,91 zł
Najniższa cena z 30 dni: 59,90 zł
55,00 zł
49,50 zł
Najniższa cena z 30 dni: 49,50 zł
226,00 zł
212,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 217,00 zł
30,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 30,00 zł
31,90 zł
28,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 28,70 zł
79,00 zł
75,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 79,00 zł
45,00 zł
39,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł
22,00 zł
19,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 19,90 zł

POLECAMY

59,90 zł
53,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 53,90 zł
44,90 zł
41,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 41,90 zł
39,30 zł
31,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 31,90 zł
44,99 zł
39,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 35,90 zł
50,00 zł
44,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 39,60 zł
69,30 zł
62,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,90 zł
28,35 zł
25,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 25,00 zł
265,00 zł
251,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 251,90 zł
49,00 zł
44,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 44,90 zł
70,00 zł
61,60 zł
Najniższa cena z 30 dni: 61,60 zł
62,00 zł
55,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 56,70 zł
80,00 zł
76,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 76,00 zł
50,00 zł
46,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 46,00 zł
126,00 zł
113,40 zł
Najniższa cena z 30 dni: 126,00 zł
149,90 zł
119,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 119,90 zł
40,95 zł
36,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 36,00 zł