• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-muzyka-w-logopedii_12477_150x190

MUZYKA W LOGOPEDII

  • Wydawca: UMK
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 196
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-231-3199-1
32,00 zł
28,80 zł 32 28.8 PLN 1
Bezpłatna dostawa przy zakupach
powyżej 300zł
Najniższa cena z 30 dni: 28,80 zł
Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności produktu
Imię i nazwisko
Email
Telefon

Opis

Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel ma zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje, jak istotne dla danego obszaru naukowego jest interdyscyplinarne podejście specjalistów różnych dziedzin. […] Książka stanowi kolejny wkład wzbogacenia literatury z zakresu pedagogiki specjalnej, zwłaszcza logopedii. daje wiele praktycznych rad. […] Zresztą grono osób, do których jest kierowana ta pozycja, jest bardzo szerokie. Są to logopedzi, nauczyciele nauczania początkowego, terapeuci, pedagodzy specjalni, studenci kierunków pedagogicznych . A co chyba najistotniejsze – wszyscy mający wpływ na edukację w Polsce.
Z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP 

Spis treści

ROZDZIAŁ I
HANNA ŻURAW
Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / 13
Wstęp / 13
Człowiek, jego ciało i dysfunkcje w refleksji antropologicznej / 15
Krytyka rehabilitacji / 18
Rehabilitacja w paradygmacie normalizacyjnym / 20
Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / 23
Alternatywne style życia / 29

ROZDZIAŁ II
PAWEŁ CYLULKO
Zastosowanie muzykoterapii we wspomaganiu komunikacji / 35
Wprowadzenie / 35
Podstawowe założenia muzykoterapii / 37
Wypowiadanie się w języku muzyki / 38
Komunikaty werbalne i muzyczne w relacji muzykoterapeutycznej / 41
Diagnostyczne walory komunikatów werbalnych i muzycznych / 44
Zakończenie / 47

ROZDZIAŁ III
KLAUDIA KUKIEŁCZYŃSKA-KRAWCZYK
Odzwierciedlenie ekspresywnego i semantycznego związku muzyki ze słowem w technikach muzykoterapii / 49
Wprowadzenie / 49
Związek muzyki ze słowem / 50

ROZDZIAŁ IV
EWA SZATAN
Rozważania o kompetencjach muzycznych nauczycieli-terapeutów w terapii muzyką / 61
Wprowadzenie: o muzyce i logo rytmice / 61
Logopeda – logorytmik i jego kompetencje / 63
Zdobywanie kompetencji rozpoczyna się już w przedszkolu i szkole / 63
Kompetencje muzyczne niezbędne w terapii muzyką w ocenie studentów / 66

ROZDZIAŁ V
MAŁGORZATA SUŚWIŁŁO
Rola śpiewu w rozwoju mowy dziecka i w terapii zaburzeń / 75
Wstęp / 75
Kompetencje dziecka w zakresie śpiewania / 77
Muzyka i rozwój ogólny w badaniach nad mózgiem/ 78
Śpiew w leczeniu zaburzeń mowy i głosu / 80
Czynniki przyczyniające się do zaburzeń mowy i głosu / 81
Ocena zniekształceń mowy i głosu / 83
Możliwości leczenia zaburzeń mowy i głosu w warunkach wczesnej edukacji / 83
Śpiew i jego oddziaływanie psychologiczne / 84
Opis badań / 85
Wyniki z przeprowadzonych badań / 88
Dyskusja i podsumowanie / 96

ROZDZIAŁ VI
MONIKA KAMPER-KUBAŃSKA
Muzyka jako początek i koniec wszelkiej mowy – fonogesty w komunikacji i języku muzycznym / 99
Wprowadzenie / 99
O metodzie Tomatisa słów parę / 101

Język muzyki jako język uniwersalny – przegląd wybranych systemów wychowania muzycznego / 103
Fonogesty i fonogestyka jako element wspierający komunikację / 106

ROZDZIAŁ VII
AMELIA GOLEMA
Interdyscyplinarne podejście w terapii logopedycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną
w Warsztacie Terapii Zajęciowej/ 119
Wstęp/ 119
Wpływ muzyki na procesy poznawcze osób z niepełnosprawnością intelektualną / 120
Zakończenie / 126

ROZDZIAŁ VIII
ANNA WALENCIK-TOPIŁKO
Śpiew w logopedii i logorytmice – możliwości zastosowania, wskazówki metodyczne / 129
Wprowadzenie / 129
Możliwości zastosowania śpiewu w logopedii i logo rytmice / 131
Stymulacja mowy poprzez śpiew – program autorski A. Walencik-Topiłko / 135
Ćwiczenia logopedyczne i logorytmiczne z piosenką / 136

ROZDZIAŁ IX
ANDREA JAWORSKA
Stymulacja słuchu muzyką metodą Tomatisa / 141
Uwagi wstępne / 141
Podstawy terapii Tomatisa / 142
Zakończenie / 150

ROZDZIAŁ X
IWONA POLAK
O rehabilitacji głosu – z doświadczeń pedagoga-wokalisty / 153
Wstęp / 153
Rehabilitacja głosu / 155
Zamiast zakończenia / 158

ROZDZIAŁ XI
EWA KOWALEWSKA, ANNA WALENCIK-TOPIŁKO
Zaburzenia głosu u osób z wadą słuchu – diagnoza i terapia / 165
Wprowadzenie / 165
Zaburzenia głosu a wada słuchu / 166
Ćwiczenia emisji głosu / 169

ROZDZIAŁ XII
KARINA SZAFRAŃSKA
Różne formy oddziaływań muzycznych w terapii dzieci z zespołem Aspergera / 177
Muzykoterapia / 177
Zespół Aspergera i zaburzenia współwystępujące / 180
Zaburzenia integracji sensorycznej w zespole Aspergera / 183
Muzykoterapia w terapii dzieci ZA / 185

Podsumowanie / 190
Informacje o autorach / 193
 

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY

248,00 zł
210,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 248,00 zł
84,00 zł
73,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 73,90 zł
99,00 zł
87,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 87,90 zł
29,00 zł
26,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 26,00 zł
29,00 zł
24,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 16,15 zł
49,00 zł
41,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 41,65 zł
29,00 zł
24,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 24,65 zł
69,00 zł
62,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,10 zł
99,00 zł
87,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 84,90 zł
109,00 zł
95,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 92,90 zł
149,00 zł
131,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 126,90 zł
59,00 zł
49,12 zł
Najniższa cena z 30 dni: 41,90 zł
550,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 550,00 zł
47,00 zł
39,05 zł
Najniższa cena z 30 dni: 37,05 zł
58,00 zł
52,20 zł
Najniższa cena z 30 dni: 52,20 zł
25,00 zł
23,75 zł
Najniższa cena z 30 dni: 23,75 zł