KOD ZACHOWANIA JAK ROZSZYFROWAĆ I ZMIENIĆ NAJTRUDNIEJSZE ZACHOWANIA
- Wydawca: Fraszka Edukacyjna
- Rok wydania: 2014
- Wydanie: I
- Ilość stron: 221
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-63766-16-0
39,05 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 37,05 zł
Książka jest opisem doświadczeń dwóch amerykańskich specjalistek: psychiatry i analityczki zachowań, które w sumie ponad 30 lat zajmują się pomaganiem dzieciom, zachowującym się w sposób problemowy dla siebie i otoczenia.
Opisane są w niej w prosty i praktyczny sposób problemowe zachowania uczniów i propozycje radzenia sobie z nimi. Autorki zajmują się zachowaniami wynikającymi ze stanów lękowych, opozycyjno-buntowniczymi, zachowaniami będącymi wyrazem wycofania (zamknięcia w sobie) lub mającymi podłoże (czy podteksty) seksualne. Ich rozważania dotyczą dzieci od zerówki do szóstej klasy szkoły podstawowej.
Ideą tej książki jest pomoc nauczycielom w rozszyfrowaniu kodu tych zachowań, z którymi mają najwięcej problemów. Zdaniem autorek, jeśli nauczyciel nie zrozumie tego, co wpływa na dane zachowanie dziecka, nie będzie w stanie mu skutecznie pomóc. Przedstawiając przykłady problemowych zachowań dzieci, autorki pokazują, jakie błędy popełniają nauczyciele, gdy tych zachowań nie rozszyfrują.
Wykorzystując swoją wiedzę kliniczną, a także badania i doświadczenia z najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi, autorki proponują nauczycielom swój pomysł na stworzenie planu interwencji behawioralnej, który nazywają FAIR.
Książka polecana jest nauczycielom, wychowawcom, pedagogom i psychologom szkolnym, którzy szukają sposobów na lepsze rozumienie przyczyn problemowych zachowań dzieci i mają świadomość, że pierwszym krokiem do zmiany zachowania ich podopiecznych jest efektywniejsze działanie dorosłych.
Rozdział 1 Rozszyfrowanie kodu
Co nauczyciele powinni wiedzieć o zachowaniu
Rozdział 2 FAIR-plan
Praktyczne zastosowanie planu FAIR
Rozdział 3 "Zostawcie mnie w spokoju!"
Uczeń przejawiający zachowania związane ze stanami lękowymi. Plan FAIR dla takiego ucznia
Rozdział 4 "Nie masz prawa mną rządzić!"
Uczeń przejawiający zachowania opozycyjne. Plan FAIR
Rozdział 5 "Nic mnie to nie obchodzi!"
Uczeń zamykający się w sobie, wycofany. Plan FAIR
Rozdział 6 "Nie chciałem..."
Uczeń przejawiający zachowania o podłożu seksualnym. Plan FAIR
Rozdział 7 Często zadawane pytania
Dodatek A Przykładowy arkusz danych według metody ABC
Dodatek B Źródła pomocne w opracowywaniu programu nauczania
Dodatek C Formularz zgody rodziców na udział dziecka w grupie "koleżków jedzących razem lunch"
Dodatek D Źródła internetowe
Dodatek E Ćwiczenia uspokajające
Dodatek F Arkusz samoobserwacji
Dodatek G Arkusz roboczy "brania odpowiedzialności za swoje decyzje"
Dodatek H Arkusz roboczy realizacji planu FAIR
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejMocznik to związek w organizmie człowieka, będący końcowym produktem metabolizmu...
czytaj więcejTrójglicerydy to typ tłuszczów występujących w organizmie człowieka. Mają...
czytaj więcejRola leukocytów w układzie odpornościowym jest wyjątkowo znacząca, ponieważ...
czytaj więcejRola erytrocytów, czyli czerwonych krwinek, jest niezwykle ważna. Odpowiadają...
czytaj więcej